bandera
Imatge de l'alcalde d'Alcarràs, Miquel Serra
La Paeria ciutat neta
Globallleida-Àrea d'emprenedoria i empresa-

La Federació d’ERC de Lleida reclama al govern espanyol que permeti que els familiars directes dels empresaris agraris, fins al segon grau de consanguinitat, puguin col·laborar en la campanya de recollida de fruita d’enguany, “fora del seu horari habitual de treball i de manera no remunerada”.

ERC Lleida consideren que l’actual situació d’excepcionalitat provocada per l’emergència sanitària pel coronavirus i el confinament encara vigent, “posen en risc” el correcte desenvolupament de la campanya de la fruita dolça, i per tant, defensen que la col·laboració dels familiars “en forma de voluntariat”, “pot alleugerir la manca de treballadors al camp i el risc de contagis”.

El president de la Federació d’ERC a Lleida, Miquel Serra, assenyala que només a Ponent hi ha 2.148 explotacions de més de 6 hectàrees d’extensió que en la majoria dels casos són de titularitat de persones de mitjana o avançada edat, les franges més vulnerables a la covid-19. Aquest fet “agreuja encara més la seva indefensió davant de la imminent campanya, “no sols per la manca de treballadors, també perquè són la població de major risc davant el coronavirus”, apunta Serra.

En aquest sentit, Miquel Serra considera que la col·laboració voluntària dels familiars fins a un segon grau de consanguinitat, independentment que resideixin o no en el mateix domicili de l’empresari agrari, “pot alleugerir la càrrega laboral i el risc d’infecció dels pagesos”.

El republicà recorda que, segons la llei vigent, les tasques realitzades dins l’empresa familiar pels membres de la mateixa família i que conviuen en el mateix domicili són considerades familiars, llevat que es demostri la condició d’assalariats de qui les efectua. ERC vol anar més enllà i, per això, demana a l’Estat que ampliï la normativa i que aquesta excepcionalitat “no es vinculi només a un domicili, sinó que familiars dels empresaris agraris fins a un segon grau de consanguinitat, visquin allà on visquin, puguin efectuar aquestes tasques de voluntariat”, afirma Serra.

ilerdent

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Teleponent t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Mediaponent, SL (Teleponent) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Mediaponent) dins de la UE.Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en direcció@teleponent.cat així com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://www.teleponent.cat/politica-de-privacitat/, així com consultar la meva política de privacitat.