Milers de persones han esclatat d’eufòria de forma col·lectiva en el moment precís, quan passaven 20 segons de les 20:29 h, i la lluna ha tapat completament el sol durant uns escassos 25 segons. L’espai escollit ha satisfet les expectatives de la majoria dels visitants, que han pogut contemplar sense problemes l’eclipsi total de sol amb vistes a la ciutat de Lleida d’on n’ha destacat el monument de la Seu Vella. A mitja tarda han començat a arribar els primers visitants a l’esplanada del costat del camp de futbol dels Mangraners, que amb una capacitat de 10.000 persones, s’ha convertit en l’espai més gran habilitat a Ponent per seguir aquest fenomen astronòmic. El seguiment de l’eclipsi s’ha acompanyat de música, begudes i menjar.
Les postes de sol a Ponent ja acostumen a ser espectaculars per si soles, però la d’aquest dimecres 12 d’agost, ha estat ben segur la més observada de la història per l’eclipsi total de sol. En els darrers dies i hores s’havia posat de manifest l’interès per aquest fenomen astronòmics amb l’arribada massiva de visitants a la ciutat i comarques del sud de Ponent. Turistes provinents de països com Austràlia, Dinamarca, els EUA, Japó, Itàlia, França i molts altres, que no s’han volgut perdre l’eclipsi de sol.
L’aparcament de la zona d’observació al costat del camp de futbol del barri de Mangraners, amb capacitat per a 4.000 vehicles, s’ha anat omplint a partir de mitja tarda i malgrat els 38 graus de temperatura que marcava el termòmetre. Una munió de persones s’ha anat desplaçant fins a l’esplanada amb vistes a la ciutat de Lleida i la Seu Vella per esperar l’inici de l’eclipsi a les 19.34h. Per fer més amena l’espera, hi ha hagut diversos DJ’s que han punxat música, servei de barra i menjar.
Amb l’inici del fenomen astronòmic i amb nervis visibles entre molts dels assistents, la gent s’ha començat a posar les ulleres homologades per poder mirar el sol. L’eufòria ha esclatat de forma col·lectiva quan l’astre rei ha quedat completament tapat per la lluna durant uns escassos 25 segons que han deixat pràcticament a les fosques tot l’ambient.
Tècnics de Parc Astronòmic del Montsec (PAM) han anat fent diverses intervencions mitjançant la microfonia per explicar les diferents fases de l’eclipsi. En el breu moment de la totalitat, el cel era fosc i la gent ha començat a aplaudir i a cridar d’una forma visiblement emocionada.
“Ha sigut molt emocionant i increïble, ens ha despertat alguna cosa a dins”
Algunes de les persones que han seguit l’eclipsi des dels Mangraners han descrit l’experiència com a molt “emocionant” o “increïble”. És el cas d’una parella de la Fuliola, la Laura i en Josep Maria, que han explicat que els feia por treure’s les ulleres quan la lluna cobria totalment el sol però al final “ha sigut inevitable”.
La Maria, de Lleida, ha dit que s’ha emocionat al ser la primera vegada que vivia un eclipsi i la Itziar i la Marta, també de Lleida, no han pogut amagar els seus nervis per veure la totalitat mentre començava el fenomen. En Xavier, de Cervera, s’ha mostrat satisfet de viure un moment molt “interessant”.
Als Mangraners també hi havia visitants experts en eclipsis, com l’Eric, d’Amsterdam, que ja n’ha vist 4 més arreu del món. D’altres, com el Joel, aficionat a l’astronomia, no ha pogut amagar la seva emoció en viure el seu primer eclipsi des de casa, en Felipe i la Claudia, de Colòmbia, estaven contents d’haver pogut compartir l’experiència amb milers de persones.







Aquesta web t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Teleponent com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Teleponent) dins de la UE.Veure política de privacitat de Webempresa. (https://www.webempresa.com/aviso-legal.html). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en direcció@teleponent.cat així com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://www.teleponent.cat/politica-de-privacitat/, així com consultar la meva política de privacitat.