movistar
Imatge del sms que estan reben durant aquests dies bona part dels clients de Movistar

FACUA-Consumidors en Acció considera que la pujada de tarifes de dades que Movistar ha començat a anunciar als seus clients de telefonia mòbil i que aplicarà a partir del 18 de juny és il·legal en tots aquells casos en què els usuaris estan subjectes a un període de permanència encara vigent. L’equip jurídic de l’associació està preparant una denúncia contra la companyia.

L’operadora Movistar ha començat a enviar missatges SMS als usuaris que tenen activada la tarificació addicional per navegar a la mateixa velocitat contractada una vegada que se supera el volum de dades inclòs en la tarifa. En aquest missatge se’ls avisa que les condicions dels seus contractes canviaran a partir del 18 de juny. La companyia pujarà el preu de cada mega consumit fora de la tarifa, així com el topall màxim de dades que es poden descarregar després d’esgotar els contractats.

Fins ara l’operadora cobrava 1,5 cèntims per cada mega descarregat una vegada superada la quantitat inclosa en la tarifa i establia un topall màxim d’1 Gb. A partir del 18 de juny proper el preu del mega extra serà de 2 cèntims i el límit per navegar després d’esgotar les dades contractades serà de 2 Gb. En conseqüència, l’import màxim que amb la tarifa actual podria haver de pagar un usuari per consum de megues extra és de 15 euros i, després de la pujada anunciada per Movistar, serà de 41 euros: gairebé el triple.

En el cas que el client no vulgui pagar pels megues que consuma per sobre dels inclosos en la tarifa contractada, haurà de comunicar-ho a Movistar, ben trucant al telèfon 223528 o bé a través de la pàgina web o l’aplicació, i canviar les condicions. En aquest cas, l’empresa reduirà la velocitat de navegació una vegada consumit el paquet de dades contractat.

FACUA està preparant una denúncia contra Movistar per aquesta pujada de tarifes, que se sumeixi a les quals ja ha presentat anteriorment contra aquesta i altres companyies per casos similars. L’associació entén que la modificació unilateral dels preus és una pràctica abusiva, al no respectar-se cap compromís temporal de manteniment de les condicions i prestacions acordades amb el consumidor.

En aquest sentit, la Llei General per a la Defensa dels Consumidors i Usuaris recull, en el seu article 82, que són clàusules abusives aquelles “no negociades individualment” i “no consentides expressament” que, entre altres coses, “vinculin el contracte a la voluntat de l’empresari” i “determinin la falta de reciprocitat en el contracte”.

Evidentment, FACUA considera que són els usuaris els qui han de decidir si accepten les noves condicions que Movistar ha imposat o es donen de baixa. No obstant això, en el cas que tinguin un contracte de permanència vigent, els usuaris tenen dret al fet que no se’ls apliqui la pujada mentre aquesta segueixi en vigor, ja que la mateixa vincula tant a aquests com a l’empresa.

En el cas que s’apliqui aquesta pujada a clients subjectes a permanència, FACUA els recomana denunciar a la companyia davant l’autoritat de consum de les seves respectives comunitats autònomes. Així mateix, els recorda que si es donen de baixa no hauran de pagar cap penalització per la permanència, ja que queda anul·lada per la pujada de les tarifes.

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Teleponent t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Mediaponent, SL (Teleponent) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Mediaponent) dins de la UE.Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en direcció@teleponent.cat així com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://www.teleponent.cat/politica-de-privacitat/, així com consultar la meva política de privacitat.