L’Acadèmia General Bàsica de Sotsoficials de Talarn, al Pallars Jussà, ha entregat els despatxos 483 sergents de la 42 promoció. En total, han rebut el certificat que els acredita com a sergents un total de 441 homes i 42 dones. L’acte d’entrega dels diplomes als sotsoficials ha estat presidit pel rei d’Espanya, Felip VI, que ha fet entrega de la condecoració al número 1 de la promoció. La consellera de la Presidència, Neus Munté, li ha entregat una replica de l’espasa de Jaume I el Conqueridor. El director de l’Acadèmia, Ricardo Antonio Salgado, ha dit als nous sotsoficials que “la formació militar no acaba mai i que s’ha d’estar atent a l’evolució de la societat i de les noves amenaces“. Salgado ha recordat que aquest mes de juliol es compleixen 40 anys d’ençà que el rei emèrit, Joan Carles I, i la reina, Sofia, van presidir l’Entrega de Nomenaments de sergents a la Primera Promoció de l’Acadèmia. El director ha reproduït les paraules de l’únic discurs d’un monarca a l’Acadèmia: “heu de ser, primer i principalment, els millors soldats, el mirall en què es mirin els vostres subordinats, l’exemple viu que els serveixi de model d’actuació”.
Amb l’actual promoció que ha rebut aquest dilluns els despatxos a l’Acadèmia General Bàsica de Sotsoficials (AGBS), són prop de 27.000 els homes i dones que s’han format i han rebut els seus galons de sergent a la Gran Explanada Joan Carles I.
Salgado ha senyalat als nous sergents els tres valors que considera “fonamentals” en què es basa l’exèrcit de Terra, “‘la disciplina, la lleialtat i l’exemplaritat“. En el discurs del director de l’Acadèmia no hi ha hagut cap referència ni a Catalunya ni al procés polític que s’està vivint al país com si havia passat en anteriors ocasions.
L’acte militar, que s’ha realitzat a l’esplanada Joan Carles I, ha comptat també amb la presència de la ministra de Defensa de l’estat espanyol, Maria Dolores de Cospedal, i del delegat del govern a Catalunya, Enric Millo.
L’acte s’ha desenvolupat amb total normalitat, el monarca ha passat revista a la tropa, s’han fet els honors a la bandera, l’entrega de despatxos, l’homenatge als soldats difunts, s’ha cantat l’himne de l’AGBS, la desfilada militar i el tradicional llançament de gorres enlaire. Per primera vegada en molts anys la pluja ha fet presència en la part final de l’acte que s’ha hagut d’acabar a corre-cuita. (acn)
Aquesta web t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Teleponent com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Teleponent) dins de la UE.Veure política de privacitat de Webempresa. (https://www.webempresa.com/aviso-legal.html). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en direcció@teleponent.cat així com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://www.teleponent.cat/politica-de-privacitat/, així com consultar la meva política de privacitat.