FGC
Imatge del tren de la línia Lleida-La Pobla de Segur

Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ha iniciat la licitació de les obres de renovació de via dels túnels 6, 10, 11 i 12 de la línia Lleida-la Pobla, que d’aquesta manera se sumaran als treballs del túnel 3, iniciades ja al febrer. En total es renovaran 1.022 metres del túnel 6 entres les estacions de Vilanova de la Sal i Santa Linya, 1.348 metres dels túnels 10, 11 i 12 entre Santa Linya i Àger, i 500 metres del túnel 3, conegut com a Coll de Porte, a la Noguera. La renovació de la superestructura de via inclou l’aixecament de via existent i gestió de residus; el desguarnit de la via aixecada i l’excavació del balast actual; l’assentament de nova via formada per travesses de formigó monobloc i carril UIC 54 amb barra llarga soldada; la col·locació de nou balast, batonat, anivellat, alineat i perfilat, i la rehabilitació de cunetes en aquells trams on sigui necessari. La data d’adjudicació està prevista per finals de juny i les obres de renovació tenen un termini d’execució de 7 mesos, amb un pressupost de licitació de 2.068.984 euros.

Les obres es realitzaran durant el tall de via nocturn, sense afectar al servei de viatgers. Per poder realitzar totes aquestes operacions s’han construït tres vies d’apartat a l’estació de Sant Llorenç de Montgai. Aquesta configuració de vies permet estacionar els trens de treballs amb tremuges, plataformes i batonadora. També s’inclou una zona d’aplecs, càrrega i descàrrega, situada al costat oposat de l’edifici de viatgers. La retirada de material vell es realitza per la boca nord, costat Vilanova de la Sal.

El túnel 3, el més llarg de la línia

Les obres de renovació al túnel 3 de la línia Lleida-La Pobla, conegut com a Coll de Porte, a la Noguera, van començar el mes de febrer passat. En total s’ha treballat en 3.000 metres entre els punts quilomètrics 38 i 41, concretament entre les estacions de Sant Llorenç de Montgai i Vilanova de la Sal.

Amb els treballs als túnels 6, 10, 11 i 12, FGC continua millorant la infraestructura de la línia. En el camp d’inversions, i tal com es va informar a la reunió de la Comissió de seguiment del servei de transport públic Lleida-la Pobla de Segur-Esterri d’Àneu celebrada el març passat, actualment s’estan executant obres per un valor de 5,3 milions d’euros en senyalització, superestructura de la via i sistemes de seguretat.

Cal afegir que en els pressupostos del 2017, s’han inclòs 5,9 milions d’euros addicionals per a sistemes i comunicació, infraestructures i edificis, via, sistemes de seguretat i equipaments de manteniment del material mòbil.

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Teleponent t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Mediaponent, SL (Teleponent) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Mediaponent) dins de la UE.Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en direcció@teleponent.cat així com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://www.teleponent.cat/politica-de-privacitat/, així com consultar la meva política de privacitat.