FGC

ilerdent

Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) ha tancat el 2022 amb 79 milions d’usuaris a les línies metropolitanes, el que suposa recuperar prop del 90% del passatge previ a la pandèmia i un increment del 29% respecte a la demanda del 2021.

Segons explica FGC en un comunicat, la demanda en hora punta és ja gairebé la mateixa del període previ a la covid-19. A la línia Barcelona-Vallès s’han fet 57 milions de viatges durant el 2022, un 27,9% més que al 2021 i s’han registrat augments del 31,7% a Sabadell, del 28,1% a Terrassa i del 26,5% a Sant Cugat. Per la seva banda, la línia Llobregat-Anoia ha comptat amb 21,93 milions de viatges, un 34,1% més.

També, en la línia Llobregat-Anoia, s’han notat forts increments de passatge a Abrera (39,5%), Monistrol de Montserrat (96,7%), Castellbell i el Vilar (83,4%), Sant Esteve Sesrovires (46,5%), Masquefa (42,1%), Piera (47%) i Capellades (50,4%).

La línia Lleida-La Pobla ha registrat 278.000 viatges, superant els nivells prepandèmia, amb un augment del 34% respecte al 2021.

“Les persones usuàries han recuperat l’hàbit de moure’s amb tren i, per tant, desplaçar-se d’una manera sostenible”, ha assegurat el president de FGC, Toni Segarra, en un comunicat. Amb tot, ha admès que la pandèmia ha provocat “canvis d’hàbits” com el teletreball, cosa que obliga l’empresa ferroviària a “atreure més demanda, arribar a nous usuaris i oferir una alternativa potent i atractiva per a tot tipus d’usuaris”.

Segons FGC, la puntualitat s’ha situat en el 98,94% en el conjunt de les línies metropolitanes i del 99,41% a la de Lleida-la Pobla. Així, el conjunt de FGC té un índex de puntualitat per sobre del 98%.

A més, l’índex de control de qualitat, que permet controlar el compliment del servei respecte a l’horari programat, ha estat del 98,1% a Barcelona-Vallès, del 98,6% a Llobregat-Anoia i del 99,6% a Lleida-La Pobla.

Finalment, FGC assegura que els seus usuaris puntuen amb un 77 sobre 100 la qualitat del servei de les línies metropolitanes, el nivell més alt dels últims anys. Aquest indicador es mesura amb unes 1.100 enquestes directes als usuaris. A la línia Lleida-La Pobla la satisfacció és de 79 punts. ACN

Globallleida-Àrea d'emprenedoria i empresa-

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Aquesta web t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Teleponent com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Teleponent) dins de la UE.Veure política de privacitat de Webempresa. (https://www.webempresa.com/aviso-legal.html). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en direcció@teleponent.cat així com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://www.teleponent.cat/politica-de-privacitat/, així com consultar la meva política de privacitat.