Sixena
Imatge general d'algunes de les peces provinents del MNAC exposades en vitrines al Monestir de Sixena. (acn)
La Paeria ciutat neta
Globallleida-Àrea d'emprenedoria i empresa-

L’Ajuntament de Vilanova de Sixena demana al jutjat número 1 d’Osca que rebutgi la petició feta el 21 de febrer per la Generalitat d’enviar dos tècnics de Cultura per comprovar les condicions de les 51 obres procedents del MNAC exposades a la al Monestir de Sixena des del 27 de gener. Ho farà demà a través d’un escrit que farà arribar al jutjat el seu advocat, Jorge Español, tal com ell mateix ha informat. La Generalitat, en el seu escrit, recordava que la sala del monestir on s’exposen les obres ha de complir els requisits necessaris de climatització i il·luminació per la correcta conservació de les peces. L’escrit de l’Ajuntament de Vilanova de Sixena respon, davant les “suposades deficiències” de la sala, que l’Aragó “no rep lliçons de ningú, i menys de la Generalitat” de “com cal conservar les obres”. A més, recorda que el Govern no té competència a l’Aragó. L’Ajuntament de Sixena afegeix que la sala on s’exposen és “provisional” fins que la sentència sigui ferma, per la qual cosa, Español, no creu que estiguin en aquesta sala “més de dos o tres anys”.

A l’escrit, l’Ajuntament també recorda que el Monestir de Sixena “no és un museu” sinó un monestir reial i que, per tant, “no pot venir la Generalitat a convertir-lo en un ens museístic, sense perjudici de la correcta conservació de les peces”.

A més, afegeix l’advocat, la Generalitat no té “cap interès en fer aquesta reclamació” ja que aquestes peces eren propietat del MNAC i per tant, si algú reclamés alguna cosa, hauria de ser el Museu Nacional d’Art de Catalunya. En l’escrit, entenen que si el MNAC no ho fa és perquè entén que “les obres estan bé al seu emplaçament actual”.

ilerdent

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Teleponent t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Mediaponent, SL (Teleponent) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Mediaponent) dins de la UE.Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en direcció@teleponent.cat així com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://www.teleponent.cat/politica-de-privacitat/, així com consultar la meva política de privacitat.