Geostorm
Imatge de la pel·lícula (Warner)

Cada cop existeix més sensibilitat pel que fa al clima, fins al punt de negar el canvi climàtic o intentar controlar-lo. Això ja va passar a Los vengadores, però des d’avui l’intent és d’una altra manera a Geostorm. En un ambient molt més eteri i salvatge es desenvolupa l’acció de La pell freda, tot un best seller de Sánchez Piñol, amb monstres submarinas inclosos, convertit ara en pel·lícula i una de les estrenes d’impacte de la setmana. Handia trasllada a la pantalla una història real que va tenir lloc a Guipúscoa després de les guerres carlistes, en la que un jove de vint anys, quan teòricament s’havia d’aturar el seu creixament, ho continua fent fins els dia de la seva mort. Una altra guerra, la II Mundial, és l’escenari de fons d’Amor a la siciliana, on un jove s’ha d’incorporar a files si vol conquerir el cor de la seva estimada. I com no podia faltar l’oferta per als més petits, aquesta setmana ens arriba El diari de la Florentina, o com una nena desobreix pas a pas tot el que l’envolta en companyia de la seva família i dels animals del bosc.

GEOSTORM

Geostorm
Cartell de la pel·lícula (Warner)

Després que una sèrie de desastres naturals sense precedents amenacés el planeta, els líders mundials s’uneixen per crear una complexa xarxa de satèl·lits que controli el clima mundial i mantingui a tots fora de perill. Però alguna cosa surt malament i el sistema creat per protegir la Terra es torna contra ella, desencadenant una carrera contrarellotge per descobrir la veritable amenaça abans que una tempesta mundial arrasi amb tot… i amb tots al seu pas.
Dean Devlin (escriptor/productor d’Independence Day) debuta com a director en aquest thriller en el qual Gerard Butler protagonitza el paper del científic Jake, a qui, al costat del seu germà Max, se li encomana resoldre la fallada en el funcionament del programa del satèl·lit.

LA PELL FREDA

La pell freda
Cartell de la pel·lícula (Diamond Films)

Xavier Gens dirigeix l’adaptació d’aquest fenomen literari mundial, traduït a 37 llengües, finalista en el premi de Llibreters de Catalunya i que va convertir al seu autor, Sánchez Piñol, en el guanyador del Premi L’Ull crític en la categoria de narrativa espanyola en 2003.
Ambientada en uns impactants paisatges volcànics i amb un disseny de producció a càrrec del guanyador de dos Oscar, Gil Parrondo, la pel·lícula ha comptat amb un elenc de grans tècnics i creatius responsables de títols com a Joc de Trons, El Laberint del Faune, The Night Manager, High School Musical o Fastand Furious, amb uns efectes especials que acosten l’obra de Xavier Gens, tant als lectors de la novel·la com als més joves, convertint-la en una història d’interès intergeneracional.
En una illa perduda a la meitat de l’oceà, dos homes es defensen, nit rere nit, del setge d’unes estranyes criatures marines. Sotmesos a l’extrema tensió, sense entendre les raons de l’atac, hauran de replantejar-se com enfrontar-se al desconegut. La captivitat i la lluita incessant per la vida els arrosseguen a un viatge al centre de les seves entranyes, on es barregen lucidesa i alienació, rebuig i desig, crueltat i amor, cap al desconegut.
El repartiment està encapçalat per Ray Stevenson (Divergente), David Oakes (Els Borgia)i una de les nostres actrius més reconegudes, Aura Garrido (Stockholm, El Ministerio de tiempo), que va suportar més de vuit hores de maquillatge diàries, en un dels exercicis de caracterització més espectaculars del nostre cinema.

HANDIA

Handia
Cartell de la pel·lícula (A Contracorriente Films)

Després d’haver lluitat en la Primera Guerra Carlista, Martín torna al seu caseriu familiar a Guipúscoa i allí descobreix amb sorpresa que el seu germà petit, Joaquín, és molt més alt del normal.
Convençut que tothom voldrà pagar per veure a l’home més gran sobre la Terra, tots dos germans s’embarquen en un llarg viatge per Europa en el qual l’ambició, els diners i la fama canviaran per sempre la destinació de la seva família. Una història inspirada en fets reals.
Jon Garaño i Aitor Arregui, els dos directors de la pel·lícula, reflexionen sobre si ‘Ningú creix eternament, o sí?’. ‘La veritat és que la gran majoria de nosaltres fem l’estirada en l’adolescència i para quan entrem en l’edat adulta ens aturem en una alçada, per tornar a minvar (en la majoria dels casos) al final de les nostres vides. No obstant això, de manera excepcional, hi ha a qui li succeeix el contrari: comença a créixer desmesuradament en aquest precís moment en el qual la resta deixem de fer-ho i no es deté fins al dia de la seva mort. És el que pot arribar a succeir a aquells que pateixen un cert tipus de acromegalia, si no és tractat degudament.
Malgrat que llavors es desconeixeria la causa, molt possiblement aquest seria el cas de Miguel Joaquín Eleizegi, nascut en 1818 en Altzo, un petit poble de Guipúscoa. D’ell es diu que als 20 anys va contreure una malaltia que li va fer créixer de manera imparable al llarg de tota la seva vida, arribant a convertir-se en l’home més alt del seu temps. La seva fama es va disparar ràpidament i va ser exhibit per mitjana Europa perquè la gent pogués admirar la seva imponent talla.

AMOR A LA SICILIANA

Amor a la siciliana
Cartell de la pel·lícula (Alfa Films)

Ambientada en l’època de l’arribada dels americans a Sicília durant la II Guerra Mundial, el personatge principal de la pel·lícula, Arturo, haurà d’allistar-se en l’exèrcit d’Estats Units si vol guanyar-se el cor de la seva estimada Flora. La pel·lícula va optar amb set nominacions als Premis David Donatello: Premi David Giovani. Un dels seus principals mèrits ha estat aconseguir una recaptació de més de quatre milions d’euros a Itàlia.

EL DIARI DE LA FLORENTINA

El diario de la Florentina
Cartell de la pel·lícula (Pack magic)

El diari de Florentina ens presenta el món a través dels ulls d’un nen. Un món ple de candidesa amb la perspectiva fresca i admirada dels petits. Florentina és una observadora entusiasta del món que l’envolta. No sempre accepta les explicacions dels majors i ho comprova tot per si mateixa, traient les seves pròpies conclusions, no sempre encertades però definitivament innovadors.
Florentina se sorprèn amb les coses més senzilles i aprèn a entendre-les i, alhora, a formular-les. També aprèn a comprendre i habituar-se a les seves pròpies emocions, com la por, l’enveja, l’admiració, la decepció o la vergonya. En l’experiència d’un nen o una nena que els viu per primera vegada, són experiències molt fortes. Encara que Florentina és de naturalesa filosòfica i reflexiva, té un gran sentit de l’humor i, de vegades una personalitat difícil que converteixen les seves aventures en divertides i encantadores.
Florentina explora el món en companyia de les seves tres amigues Celestina, Albertina i Miquelina. Per el més important és la seva casa, que li aporta molta pau i seguretat, per molt que els seus pares tinguin els seus mals costums i les seves febleses. Encara que no sempre es mostren interessats de debò en els problemes de la seva filla i, sovint, no l’entenen, sempre la fan sentir volguda, la qual cosa li dóna força, confiança en si mateixa i coratge per plantejar preguntes, encara que algunes no les hi contesten mai.
La història es desenvolupa en un poblet situat en el bosc. Els animals que allí viuen són més aviat peluts i els agrada refugiar-se en el seu cau: són hamsters, ratolins, talps, fures, esquirols, eriçons i també el senyor Llebre amb la seva esposa, la senyora Pica-troncs i el senyor Colomí, el carter. La tenda del poble, el parc on juguen, el pujol que està darrere de la seva casa, tots són llocs màgics per Florentina. Però el lloc més important per a ella és la seva casa i la taula gran de la cuina il·luminada per un llum. És un lloc acollidor i segur on, mentre menja, la família parla de les coses importants i trivials. És un lloc ple d’amor fins i tot quan la família discuteix.

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Teleponent t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Mediaponent, SL (Teleponent) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Mediaponent) dins de la UE.Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en direcció@teleponent.cat així com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://www.teleponent.cat/politica-de-privacitat/, així com consultar la meva política de privacitat.