El secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Isidre Gavin, ha manifestat aquest dimecres que el Govern no es planteja un increment de les actuals bonificacions de què gaudeixen els vehicles pesants, que van del 42,53 al 50% del cost del peatge, per haver de circular per l’autopista, davant les restriccions en alguns trams de l’N-240, N-340 i N-II.
Més enllà de les bonificacions, ha explicat que s’està treballant per ”ajustar” alguns dels punts dels desviaments obligatoris dels camions per evitar que els transportistes hagin de fer desplaçaments “innecessaris o injustificats” pel fet de donar més tomb i haver de fer més quilòmetres. Gavín, però, ha reiterat que la solució “definitiva” és el model de vinyeta pel qual aposta el Govern.

El sector del transport exigeix la gratuïtat del peatge en aquells trams de l’AP-2 i AP-7 per on se’ls desvia de forma obligatòria, o bé bonificacions del 75% sempre que la desviació per l’autopista sigui voluntària.

El secretari d’Infraestructures i Mobilitat ha explicat que el tipus de bonificació que s’aplica als transportistes pel desviament obligatori per AP-2 i l’AP-7 “està calculat en funció dels beneficis associats que suposa” i, a més “també té uns costos associats”.
Pel que fa als beneficis que representa per als camions, Gavín ha detallat que “els vehicles guanyen velocitat i, en general, temps de trajecte, i hi ha menys desgast del vehicle, de frens, d’embragatge, de neumàtics i estalvi de benzina”.

Per això, ara per ara, el Govern no es planteja incrementar les actuals bonificacions que assumeix Foment, que van del 42,53 al 50%, fins al 75 o al 100% tal com reclama el sector del transport.

Tot i això, Isidre Gavín ha dit que s’està treballant per “ajustar” alguns dels punts on es desvien els camions per evitar que aquests hagin de fer trajectes “innecessaris” o “injustificats” pel fet d’haver donar més volta.

Així, ha exposat que l’objectiu és que la reincorporació a les carreteres és faci no en l’accés “més proper” sinó en l’accés “més proper en el sentit de la marxa del vehicle en funció del destí al qual es dirigeixi”.

Però, “això ho volem fer però evitant deixar sense efecte la millora de la seguretat”, ha deixat clar. Aquests canvis “puntuals” en els punts de desviació del transit pesat podrien entrar en vigor al gener, segons ha assenyalat el secretari d’Infraestructures i Mobilitat.

 

Gavín ha reiterat l’aposta del Govern pel model de vinyeta com ja apliquen altres països. “Suposaria una solució definitiva” a l’actual situació, que ha atribuït a la manca d’inversions en infraestructures a Catalunya per part dels governs de l’Estat. (acn)

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Teleponent t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Mediaponent, SL (Teleponent) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Mediaponent) dins de la UE.Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en direcció@teleponent.cat així com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://www.teleponent.cat/politica-de-privacitat/, així com consultar la meva política de privacitat.