heliports
Foto forum.ad
La Paeria ciutat neta
Globallleida-Àrea d'emprenedoria i empresa-

Els heliports de l’Alt Pirineu i Aran adapten les seves instal·lacions per tal de poder realitzar sortides mèdiques d’urgència en horari nocturn. La delegada del Govern a l’Alt Pirineu, Rosa Amorós, ha assegurat que “estem treballant perquè els heliports estiguin preparats per a fer vols de nit, el de Viella ja està preparat, el de la Seu s’està adaptant i s’està fent el projecte pel de Tremp“. Amorós ha recordat que “estem en un territori turístic, amb molta gent gran, i una orografia que no ens permet arribar als centres hospitalaris amb facilitat”. Per això, ha afirmat la delegada, “tenir els heliports preparats per sortir de nit via Lleida o Barcelona, és important per la seguretat de tots nosaltres i de la nostra salut”. Des de la delegació del Govern s’espera que durant aquest any 2017 tots els heliports de l’Alt Pirineu estiguin adaptats i entrin ja en funcionament.

La falta d’il·luminació, adequació de l’entorn i incorporació de personal són els factors principals que s’han hagut d’actualitzar per tal que els heliports de l’Alt Pirineu puguin realitzar sortides d’urgència nocturnes. Adaptar les instal·lacions per tal que funcionin de nit té un cost aproximat d’uns 100.000 euros per aeroport.

Dels quatre hospitals de l’Alt Pirineu i Aran, Viella i Transfronterer de Cerdanya, ja tenen les instal·lacions adaptades per fer vols nocturns. I en els que actualment s’està treballant per adaptar-los són els de La Seu d’Urgell i Tremp.

Info ACN
ilerdent

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Teleponent t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Mediaponent, SL (Teleponent) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Mediaponent) dins de la UE.Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en direcció@teleponent.cat així com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://www.teleponent.cat/politica-de-privacitat/, així com consultar la meva política de privacitat.