Joves Agricultors i Ramaders de Catalunya (JARC) insisteix en reclamar que els sectors de la fruita i l’horta puguin accedir als ajuts directes de la Política Agrària Comuna (PAC). L’organització agrària explica que amb les informacions que han transcendit sobre les negociacions de la nova PAC, aquests dos sectors, entre altres, només tindrien accés als fons de reserva estatal.
Des de JARC ho consideren “insuficient per respondre a les necessitats dels sectors exclosos”. A la vegada, l’entitat defensa que els ajuts directes s’haurien de destinar només als agricultors professionals i “excloure els agricultors de sofà” ja que, d’aquesta manera, “hi tindrien cabuda tots els productors” que s’hi dediquen i viuen de l’activitat agrària.
L’entitat agrària recorda que, actualment, els professionals de la fruita dolça, la vinya, l’horta, la planta ornamental, el conill, l’aviram, el porcí o l’equí no poden optar a aquest tipus de suport econòmic.
JARC ha fet arribar una petició per escrit al Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural, per demanar que donin suport als sectors exclosos dels ajuts directes, i defensin aquesta postura davant el Ministeri d’Agricultura.
Dos de cada tres agricultors o ramaders no viuen només d’aquesta activitat
Segons el Ministeri d’Agricultura, de manera general, en el conjunt de perceptors de la PAC predomina la pluriactivitat, amb un 29% de la renda provinent de l’agricultura, el 61% de salaris o pensions i el 10% d’altres fonts.
Per altra banda, un estudi realitzat per la Unión de Profesionales y Trabajadores Autónomos (UPTA) al 2020 va detectar un desfasament de gairebé 650.000 persones entre els contribuents que declaren a l’IRPF ingressos d’origen agrari i els que realment estan donats d’alta com a agricultors a la Seguretat Social.







Aquesta web t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Teleponent com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Teleponent) dins de la UE.Veure política de privacitat de Webempresa. (https://www.webempresa.com/aviso-legal.html). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en direcció@teleponent.cat així com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://www.teleponent.cat/politica-de-privacitat/, així com consultar la meva política de privacitat.