Jordà
La consellera d'Acció Climàtica, Teresa Jordà, durant la visita el nou Hub de Sanitat Vegetal de l'IRTA a Lleida

 

Globallleida-Àrea d'emprenedoria i empresa-

La consellera d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural, Teresa Jordà, veu “insuficients” les ajudes directes per valor de 784 milions d’euros que el govern espanyol va aprovar dijous per a donar suport a pagesos i ramaders afectats per la sequera.

“Crec que cal veure la lletra petita, però de ben segur que és insuficient”, ha explicat la consellera Jordà, que ha insistit en la necessitat que les administracions actuïn amb “molta coordinació i molt rigor” per a superar la sequera.

Mapfre

En una visita al nou Hub de Sanitat Vegetal de l’IRTA a Lleida, Jordà també ha dit que el pròxim 22 de maig hi ha una nova reunió amb el Ministeri d’Agricultura on tornarà a demanar que la Generalitat pugui participar en la gestió de les conques de l’Ebre.

“Hem de mirar de salvar els arbres. Si no els salvem, és obvi que aquesta xifra és insuficient, ha valorat Jordà sobre els ajuts directes de 276,7 MEUR que el govern espanyol destinarà a mitigar els efectes de la sequera en l’agricultura.

L’Estat també en preveu destinar 355 MEUR per als sectors ramaders càrnic i lleter i 5 MEUR per a l’apicultura.

D’altra banda, ha celebrat els 220 MEUR que l’executiu espanyol invertirà en l’ampliació de la dessalinitzadora de la Tordera, que també s’inclouen dins el paquet de mesures.

El mateix dia que la vicepresidenta tercera del govern espanyol i ministra de Transició Ecològica, Teresa Ribera, ha tancat la porta a la petició de la Generalitat de participar en la gestió de les conques de la Confederació Hidrogràfica de l’Ebre (CHE), Jordà ha insistit que demanaran al govern espanyol de nou aquesta cogestió en la reunió que mantindran el pròxim dia 22 de maig a Madrid.

També ha demanat de nou “responsabilitats” a la CHE i a “alguna comunitat de regants” per la falta de “planificació i coordinació” davant la manca d’aigua.

En aquest sentit, la consellera d’Acció Climàtica ha defensat la gestió que el Govern ha fet de les conques internes, on la pagesia pot seguir regant “malgrat la sequera”, i ha recordat que la Generalitat preveu començar en breu la modernització de les primeres 10.000 hectàrees del canal d’Urgell.

“La ministra pot seguir aplaudint la CHE, que segurament té alguna responsabilitat igual que la deu tenir alguna comunitat de regants, però en cap cas ens pot donar lliçons de com gestionar l’actual sequera”, ha expressat.

Jordà ha visitat aquest divendres el nou Hub de Sanitat Vegetal, ubicat a les instal·lacions de l’IRTA Agrònoms, a l’ETSEA de Lleida.

Es tracta d’un espai físic i virtual de coordinació i impuls per a la millora de la sanitat vegetal dels cultius a Catalunya.

El Hub impulsarà la generació de noves tècniques, estratègies i productes en sanitat vegetal mitjançant noves fórmules d’innovació i generació de coneixement. (acn)

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Aquesta web t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Teleponent com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Teleponent) dins de la UE.Veure política de privacitat de Webempresa. (https://www.webempresa.com/aviso-legal.html). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en direcció@teleponent.cat així com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://www.teleponent.cat/politica-de-privacitat/, així com consultar la meva política de privacitat.