El Mas de Miravall de Juneda acull tot el cap de setmana la segona jornada Miravisions dedicada al fotoperiodisme i que impulsa el magazín digital ‘La Mira’.

Aquest dissabte s’han fet els actes principals que, entre altres, han repassat la trajectòria professional de la fotògrafa Pilar Aymerich i també han abordat els límits ètics del fotoperiodisme i del paper del fotoperiodisme local més enllà del seu territori.

Participació Consell

Entre els ponents, hi ha participat el premi Pullitzer 2021, Emilio Morenatti, que ha defensat la “credibilitat” com la màxima dels periodistes i el seu “únic activisme”. La jornada ha finalitzat amb l’entrega de guardons del primer Premi Miravisions de Fotoperiodisme, una de les novetats d’aquesta segona edició.

La segona jornada Miravisions organitzada per ‘La Mira’, i que ha comptat amb l’ACN com a mitjà oficial, ha arrencat fent un homenatge a Pilar Aymerich, una de les pioneres del fotoperiodisme a Catalunya. Ha estat a través d’una conversa entre la fotògrafa i la periodista Mònica Terribas que ha repassat els seus més de cinquanta anys de professió.

La jornada s’ha reprès a la tarda amb dues taules rodones que han tractat els límits ètics del fotoperiodisme, per una banda, i el fotoperiodisme local que travessa fronteres, per l’altra.

La primera ha estat moderada per la periodista de La Mira, Laura Saula i ha comptat amb la participació dels fotoperiodistes Emilio Morenatti, Jordi Borràs i Albert Garcia, que han repassat algunes de les experiències que han viscut al llarg de la seva trajectòria i també han debatut sobre el codi ètic de la professió.

El guardonat amb el premi Pullitzer 2021, Emilio Morenatti, ha explicat que trobades com la d’aquest dissabte són interessants per a “millorar i dignificar l’ofici”. Així, també ha remarcat la importància de seguir el codi deontològic de la professió per a mantenir “l’únic” valor indispensable del periodista: la “credibilitat”. “Els periodistes som credibilitat i si traiem això perdem la funció del periodisme i ens convertim en altres coses. És l’únic activisme que faig”, ha indicat.

La segona taula rodona de la tarda ha tingut com a ponents els fotoperiodistes Cèlia Atset, Salvador Redó i Xavier Minguella. Moderada pel periodista de l’ACN Oriol Bosch, els participants han parlat sobre com el fotoperiodisme local aconsegueix travessar fronteres i quin paper hi juga la digitalització i la globalització, entre altres.

Entrega del I Premi Miravisions de Fotoperiodisme

El darrer acte de la jornada ha estat l’entrega de guardons als guanyadors de la primera edició del Premi Miravisions de Fotoperiodisme.

La guanyadora de la Categoria Professional ha estat Mireia Comas pel treball publicat a ‘La Directe’, ‘Atrapats’, que recull la situació de dotze joves migrats que van conviure durant la pandèmia en una nau abandonada de Terrassa. En la Categoria Estudiants el primer premi l’ha recollit Bernat Cedó, de l’Escola de Fotografia IEFC, pel treball ‘A porta tancada’ que retrata el dia a dia de la seva família durant el confinament.

El director de La Mira, Francesc Canosa, ha destacat que aquest premi vol fer un reconeixement als professionals del fotoperiodisme però, en especial, també als estudiants ja que “són el futur”. “És important perquè consumim moltes imatges i ens interessa molt l’aposta per la pedrera, perquè els joves són els fotoperiodistes del demà”, assenyala.

“Juneda, capital del fotoperiodisme de Catalunya”

El director de La Mira ha indicat que amb la celebració de la segona edició de Miravisions, Juneda es situa dins el mapa com la “capital del fotoperiodisme de Catalunya”.

La jornada professionalitzadora té com a objectiu millorar la qualitat del fotoperiodisme i fer treballar en xarxa a través de tallers, exposicions i taules rodones impartides per fotògrafs experts i professionals del sector. “Miravisions és això, aquesta aposta per la imatge de qualitat i que explica la realitat i creiem que això mancava”, afegeix Canosa.

Una altra novetat, és que la jornada d’enguany també compta amb tres exposicions fotogràfiques que es poden visitar al Complex Cultural de Juneda fins al pròxim 28 de novembre, i que, posteriorment, es traslladaran al Palau Robert a Barcelona.

Es tracta de les mostres ‘Pilar Aymerich: fotografies d’una època, retrats amb nom propi’, ‘El 2020 en imatges: guardonats del Premi Miravisions de Fotoperiodisme’ i ‘Catalunya any 0. Veure el virus’ del cap de fotografia de ‘La Mira’, Jordi Borràs.
ilerdent

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Teleponent t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Mediaponent, SL (Teleponent) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Mediaponent) dins de la UE.Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en direcció@teleponent.cat així com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://www.teleponent.cat/politica-de-privacitat/, així com consultar la meva política de privacitat.