Toni Baró
Toni Baró. President FAVLL
La Paeria ciutat neta
Globallleida-Àrea d'emprenedoria i empresa-

Aquests dies, a Lleida, estem vivint i viurem un conjunt de canvis en la mobilitat que suposaran la incorporació de nous hàbits en la nostra quotidianitat. Volem exposar la nostra visió i, també, les inquietuds i propostes que hem anat recollint i treballant els darrers mesos.

Ciutat-30: Amb l’aplicació de la nova Ordenança Municipal es pacificarà molt el trànsit, es reduirà la sinistralitat i s’avançarà cap a una mobilitat més sostenible, reduint les emissions contaminants. Per tant, considerem que és un pas necessari i al que li donem tot el suport.

La nova Ordenança Municipal de Circulació: En aquesta nova etapa els vehicles a motor conviuran a la calçada amb les bicicletes i els VMP. Considerem fonamental, per tant, la seguretat. Per això, la FAVLL ha presentat l’esmena d’incloure en l’Ordenança la recomanació de que els conductors, tant de les bicicletes com dels VMP, portin casc i tinguin assegurança contractada.

Altres propostes a impulsar són: instal·lar elements reductors de velocitat, especialment a les vies més llargues amb límit de 30 km/h; fer una campanya de difusió de la nova mobilitat, amb molta pedagogia; fomentar una formació específica sobre circulació, adreçada als conductors dels vehicles que no disposin de carnet de conduir i aplicar de manera progressiva la nova Ordenança.

Ampliació de voreres: Considerem important i en molts casos, imprescindible, l’augment de l’amplada d’algunes voreres per tal d’assegurar que els vianants hi puguin caminar amb la necessària comoditat i lliures d’obstacles que impedeixin o dificultin el seu pas, especialment amb l’actual situació d’emergència sanitària que requereix mantenir una distància de seguretat. Valorem com a molt important garantir-ho especialment al voltant dels diferents Centres de Salut, clíniques, en els entorns escolars i avançar cap a l’assoliment d’uns camins escolars segurs.

Incloem la reivindicació de les Associacions de l’Horta pel que fa a ampliar i netejar els vorals del camins per tal de permetre’n el pas d’una manera segura i potenciar-ne l’ús.

Transport públic urbà: L’objectiu de reducció de la circulació de vehicles a motor fa imprescindible la millora de la xarxa de transport públic.

Per a una gran part de la ciutadania, la distància del seu domicili al lloc de treball, als diferents serveis, etc., impossibilita fer el trajecte a peu, sobretot als que viuen, vivim, als barris. En altres casos, l’avançada edat o problemes de mobilitat reduïda fan que l’alternativa al cotxe sigui, únicament, l’autobús o el taxi. Estem per potenciar el consum de productes de proximitat, però malauradament no sempre és possible tenir-ho tot i, especialment els serveis, accessibles a 15 minuts de casa.

Per tant, és imprescindible a Lleida, un transport públic més eficient, ràpid i fiable. Això implica repensar la ubicació de les parades, augmentar la velocitat dels recorreguts, la freqüència de pas -especialment a les hores d’entrada i sortida de les escoles-, millorar la seva puntualitat, així com adequar les diferents línies a les necessitats de la ciutadania. Caldria doncs, revisar el contracte amb l’actual empresa i estudiar les condicions de cara a una nova concessió, per tal que es puguin incloure les millores necessàries.

Carrils-bici: Un objectiu a assolir és que totes les vies principals de la ciutat, amb límit de velocitat de 50 km/h, tinguin el corresponent carril-bici, així com també que es vagi avançant en la construcció d’aquells carrils-bici ja treballats i proposats per les diferents associacions.

Circulació dels vehicles a motor: Compartim plenament l’objectiu de la seva reducció en els casos en que els desplaçaments es puguin fer alternativament a peu, transport públic,… Estem per una mobilitat més sostenible, però l’existència dels vehicles a motor és, i seguirà sent, una realitat. Per tant, caldria estudiar com millorar la fluïdesa del trànsit a la ciutat, revisar la senyalització semafòrica, renovar més freqüentment la pintura de senyalització sobre l’asfalt, especialment als passos zebra, la qual cosa revertiria en una major seguretat; i a més, amb un increment del nombre d’aparcaments dissuasoris als voltants del nucli urbà, s’afavoriria una reducció dels actuals nivells de contaminació.

Valorem positivament la invitació que la Regidoria de Mobilitat ha fet a diferents associacions i a la FAVLL per participar en les reunions periòdiques que des de fa alguns mesos s’estan realitzant i reiterem la nostra disponibilitat a seguir-hi col·laborant.

Creiem que la nova mobilitat, amb l’Ordenança Municipal de Circulació a punt de ser aprovada, comportarà una millora significativa en la qualitat de vida dels veïns i veïnes de Lleida, però també és necessari que es vagi avançant en l’aplicació de tot un conjunt de mesures i actuacions, per tal de donar resposta a les demandes plantejades.

Antoni Baró (President FAVLL) i Rosa Castillo (Comissió Mobilitat FAVLL)

ilerdent

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Teleponent t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Mediaponent, SL (Teleponent) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Mediaponent) dins de la UE.Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en direcció@teleponent.cat així com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://www.teleponent.cat/politica-de-privacitat/, així com consultar la meva política de privacitat.