
En el dia de Santa Cecília, l’alcalde de Lleida, Fèlix Larrosa, ha anunciat aquest migdia que la Guàrdia Urbana incrementarà els efectius del cos el 2019 i incorporarà trenta agents, quan entri en vigor el decret de jubilacions. Aquest 2018, la Paeria ha ampliat la plantilla amb dos efectius i sis més que estan a l’Acadèmia de Policia.
En l’acte institucional commemoratiu en honor a Santa Cecília, patrona del cos, que per primer cop s’ha celebrat a la Seu Vella, Larrosa ha apuntat també la inversió que es farà en nous vehicles per a la Guàrdia Urbana, en uniformes i en formació destinada als agents.
L’alcalde de Lleida ha remarcat que tot això serà possible després de l’aprovació aquest dimecres del pressupost municipal per a l’any vinent. A la vegada, ha tornat a reclamar més dotacions d’agents dels Mossos d’Esquadra a la ciutat.
L’alcalde de Lleida ha remarcat que la policia local “ha de formar part de la vida quotidiana de Lleida” i que ja s’han posat en marxa accions al respecte, amb patrulles constants en zones amb més necessitats, com ara el centre Històric i la Mariola. De fet, aquest és un dels principals eixos en els quals vol treballar el govern municipal, segons ha assenyalat.
Larrosa ha defensat que la seguretat pública requereix “de l’adaptació als nous temps i a nous reptes” i, en aquest sentit, ha dit que els eixos de futur de la Guàrdia Urbana de Lleida passen per “l’eficiència” policial, “amb més agents i més formats”; la prevenció i la protecció social, amb polítiques interdepartamentals i amb altres administracions, i també per la reintegració “dels qui s’han baixat del tren del progrés”.
Per la seva banda, la tinent d’alcalde i regidora de Seguretat Ciutadana, Sara Mestres, ha valorat els més de 170 anys d’història de la Guàrdia Urbana de Lleida i el seu treball “per a la convivència i també la cohesió social a la ciutat”. Mestres ha indicat que la centraleta del cos rep unes 40.000 trucades a l’any, uns 110 avisos al dia.
Condecoracions a agents, entitats i persones
Durant l’acte institucional amb motiu de Santa Cecília, enguany s’han atorgat 121 condecoracions, corresponents a jubilacions, mencions d’honor o medalles al mèrit distintiu verd i blanc, entre altres. També s’han reconegut entitats o personalitats, per la seva trajectòria, col·laboració o aportació amb la tasca de la Guàrdia Urbana de Lleida.
Teleponent t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Mediaponent, SL (Teleponent) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Mediaponent) dins de la UE.Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en direcció@teleponent.cat així com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://www.teleponent.cat/politica-de-privacitat/, així com consultar la meva política de privacitat.