L’Ajuntament de Lleida ha reforçat l’Oficina Municipal d’Atenció Ciutadana (OMAC) amb dues persones per atendre aquest agost els tràmits administratius que es gestionen en l’àmbit municipal. L’alcaldessa accidental, Carme Valls, ha explicat que la voluntat de l’equip de govern és que el servei funcioni amb normalitat a l’estiu, ja que és un període que moltes persones aprofiten per fer gestions vinculades amb l’administració
Valls ha comentat que l’OMAC i també l’OGAT, l’Oficina de Gestió i Atenció Tributària, són d’atenció directa al públic i faciliten les gestions i les relacions amb l’administració. Això, ha afegit, és compatible amb l’atenció que es fa amb els tràmits en línia, en els quals s’ha de continuar avançant, sense oblidar que hi ha persones que no hi tenen accés o que necessiten acompanyament. Com ha apuntat Valls, de cara al setembre es farà una reunió de treball per avaluar el funcionament i les necessitats existents i analitzar quines mesures es podrien implementar per millorar-ne l’abast.
L’alcaldessa accidental ha agraït als treballadors i treballadores dels dos serveis municipals l’acompanyament que fan a la ciutadania. Un dels tràmits principals és l’empadronament. De fet, la incorporació d’aquestes dues persones ha de permetre agilitzar la sol·licitud d’aquestes cites perquè s’estaven donant dates molt tardanes.
Valls ha visitat aquest dimecres ambdues oficines, ubicades a la Rambla de Ferran 32 i a l’av. de Blondel 16, respectivament.
L’OMAC canalitza les necessitats d’informació, iniciatives i serveis que la ciutadania tingui de l’administració municipal. Entre altres, es pot demanar tràmits del padró d’habitants, la gestió d’expedients, etc. De l’1 de juny al 30 de setembre, es fa atenció al públic de 09 a 14 hores. L’OMAC atén amb cita prèvia i sense. Sempre es recomana consultar el web municipal a la Carpeta ciutadana i es pot demanar cita prèvia.
L’OGAT centralitza les gestions de l’àrea d’Economia i hisenda de l’ajuntament. A més de l’administració local, també duu a terme tràmits d’altres administracions públiques. És Punt d’Informació Cadastral i Entitat de registre de Certificats Digitals de l’Idcat. Igualment, es pot sol·licitar cita prèvia i hi ha a disposició de la ciutadania un servei d’atenció i acompanyament telemàtic per facilitar l’ús dels tràmits (Servei telefònic d’assistència en la tramitació). Alhora, disposa de forma presencial dels Punts de suport digital.
Aquesta web t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Teleponent com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Teleponent) dins de la UE.Veure política de privacitat de Webempresa. (https://www.webempresa.com/aviso-legal.html). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en direcció@teleponent.cat així com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://www.teleponent.cat/politica-de-privacitat/, així com consultar la meva política de privacitat.