ilerdent

La plantilla de 150 conductors d’Alsina Graells ha secundat la vaga al 100%. Alguns usuaris que esperaven a l’estació d’autobusos de Mollerussa s’han queixat per la manca d’informació sobre els serveis que operaven aquest dijous, primer dia de la vaga de conductors d’Alsina Graells. L’Isidre s’ha mostrat indignat perquè no ha “trobat cap cartell de l’empresa indicant quins autobusos fan vaga”. Així, ha intentat contactar amb l’empresa per telèfon o consultar-ho per internet per saber si vindria el bus que esperava i “no hi ha manera”.

La majoria dels usuaris desconeixia que hi havia vaga i alguns s’han estat esperant per poder desplaçar-se fins a Lleida des d’un quart de nou del matí, quan havia de passar un bus, que no ha acabat passant. Alguns usuaris com el Zacarias o la Mirea han explicat que tenien hora al metge a la capital del Segrià i que confiaven que acabés passant algun bus. Tot i això, la majoria d’usuaris s’ha pres amb resignació la vaga. Finalment, a un quart d’onze, un quart d’hora més tard del previst, ha arribat un bus de la companyia Alsa que feia serveis mínims i, finalment, els usuaris han pogut anar fins a Lleida. Altres, però, han optat pel tren.

Vaga fins dissabte

Alsina Graells, que pertany al Grup Alsa, compta amb una plantilla d’uns 150 treballadors. La vaga té una especial incidència a les comarques de la Vall d’Aran, el Berguedà, el Solsonès, el Bages, Lleida i les terres de Ponent, que és on l’empresa és responsable de prestar servei a les principals línies de transport. També fa el trajecte entre Andorra i Barcelona, que també s’està veient afectat per l’aturada del personal de la companyia.

La plantilla ha convocat tres dies de vaga davant la “posició immobilista de l’empresa” i l’amenaça de portar a terme una inaplicació del conveni que regula les condicions laborals i salarials dels conductors.

Els treballadors reclamen que l’empresa compleixi la sentència judicial ferma que l’obliga a respectar les variables de vacances.

En paral·lel, expliquen, fa nou anys que existeix un pacte pel qual les dues hores que els conductors dediquen a posar a punt els vehicles -una abans d’iniciar el trajecte, i una altra hora en acabar-lo- van una a càrrec de l’empresa i una altra a càrrec del treballador. Alsina Graells s’hauria negat a modificar-ho i, denuncien els empleats, volen que es comptin a efectes de treball i no es remunerin.

ACN

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Teleponent t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Mediaponent, SL (Teleponent) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Mediaponent) dins de la UE.Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en direcció@teleponent.cat així com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://www.teleponent.cat/politica-de-privacitat/, així com consultar la meva política de privacitat.