estatuts
Un moment de la votació, durant el Claustre de la UdL
Lloguer de vehicles i furgonetesw RENTALG
El Claustre de la Universitat de Lleida (UdL) ha aprovat aquest dijous la creació d’una comissió per reformar els seus estatuts -que daten del 2003-, “per adequar-los a la legislació vigent, a les transformacions acadèmiques que s’han produït a la UdL els darrers anys, i per donar resposta a les noves funcions que compleix la universitat en el si d’una societat globalitzada”.

Aquesta comissió tindrà almenys deu mesos per elaborar els nous estatuts que haurà de ser aprovat definitivament pel Claustre. El màxim òrgan de representació de la UdL també ha avalat el primer informe de gestió del rector Jaume Puy, per 101 vots a favor, 7 en contra, 11 en blanc. Puy ha anunciat un nou pla estratègic (2020-2030), després que el darrer finalitzés el 2016.

A més de la comissió, el Claustre ha aprovat per unanimitat el primer informe de gestió del nou rector. Jaume Puy, al capdavant de la UdL des de maig, ha anunciat un nou pla estratègic, que preveu abastar el període 2020-2030. Aquest tindrà com a tret destacat les trobades per tot el territori que es faran prèviament a la redacció del mateix, amb administracions, empreses, sindicats, organitzacions socials, centres educatius i ciutadania en general per “conèixer com veuen i com voldrien que fos la UdL”, segons ha explicat.

De forma paral·lela, la UdL també convidarà experts del món universitari perquè aportin la seva visió. Tot i que l’elaboració del document anirà a càrrec d’una comissió que s’aprovarà en el primer Consell de govern de la UdL del 2020, la comunitat universitària també podrà participar en el procés.

Aquesta comissió per redactar els nous estatuts de la UdL estarà presidida per la secretària general, Dolors Toldrà, comptarà també amb la participació del vicerector de Política Institucional i Planificació Estratègica, Paco García; la directora de l’Escola de Doctorat, Rosa Soler; els responsables dels set centres propis; quatre directors de departament; set membres més del personal docent i investigador; quatre del personal d’administració i serveis, i vuit estudiants, i l’assessor jurídic amb veu i sense vot.

Puy, que ha fet un repàs a la gestió realitzada fins ara en les diferents àrees de la Universitat sense obviar esmentar alguns conflictes viscuts -com ara la tancada d’estudiants al Rectorat o les reivindicacions de doctorands-, ha anunciat algunes de les accions que el seu equip rectoral vol tirar endavant els pròxims anys. Entre aquestes, ha dit que “una aposta decisiva per a l’any 2020” serà el programa de captació de talent investigador jove d’alt nivell, tant intern com extern, segons ha informat la Universitat de Lleida.

El rector també s’ha referit a la gestió de la situació econòmica del Parc Científic i Tecnològic Agroalimentari de Lleida (PCiTAL). Tot i que aquesta “no està sent fàcil”, s’ha mostrat esperançat pel refinançament del deute amb els préstecs signats amb CaixaBank i l’Institut Català de Finances.

El rector ha parlat de la creació de la una comissió per l’establiment de la denominació oficial dels campus universitaris que va aprovar el Consell de govern de UdL la setmana passada, i que ha estat criticada per diferents membres del Claustre. Jaume Puy ha afirmat que aquest canvi aprovat pel Claustre és “nul”, segons un informe de l’assessor jurídic de la UdL, i és per això que s’ha creat la comissió, per elaborar un reglament que permeti establir els mecanismes per donar nom oficial als campus. Els estudiants han anunciat que presentaran un recurs contra la comissió perquè es va crear incomplint el reglament del Consell de govern.

Les intervencions dels membres claustrals també han posat de manifest preocupació pels préstecs per refinançar el deute del PCiTAL, pel gran nombre de professorat associat, pel resultat de l’expedient disciplinari obert contra un docent, perquè l’estudiantat hagi de pagar el material de pràctiques tot i haver pagat una elevada matrícula, o pels informes que s’estan fent sobre condicions ambientals a l’EPS i el CREA.

A l’inici del Claustre, el síndic de greuges de la UdL, Joan Betriu, ha presentat l’informe anual de l’any 2018. En total, la Sindicatura va tramitar 26 expedients, un menys que l’any 2017. D’aquestes reclamacions, disset van ser presentades per l’estudiantat (65%); quatre, per personal acadèmic i investigador (PDI); tres, per personal d’administració i serveis; i dues, per persones alienes a la comunitat universitària. Per sexes, tretze, van ser interposades per dones; deu, per homes; i tres, eren grupals.

El Síndic de la UdL ha constatat que tot i que els darrers anys el nombre de queixes presentades ha augmentat, si es té en compte el de persones que formen la comunitat universitària, la xifra d’expedients instruïts és baixa. És per això que ha demanat que s’implementin mesures per difondre el funcionament de la Sindicatura.

Les queixes han estat motivades majoritàriament per avaluacions, convalidacions, beques, permanència i descomptes en la matrícula dels estudiants, accés a la formació i concursos de mèrits del personal d’administració i serveis, aplicació de retencions en la nòmina de professorat, entre altres. La majoria de queixes s’han arxivat o desestimat, segons han explicat des de la UdL.
ACN
Agricultura de proximitat

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Teleponent t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Mediaponent, SL (Teleponent) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Mediaponent) dins de la UE.Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en direcció@teleponent.cat així com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://www.teleponent.cat/politica-de-privacitat/, així com consultar la meva política de privacitat.