La Guàrdia Urbana de Lleida ha incorporat un sistema per llegir matricules que s’instal·la al sostre d’un vehicle del cos i que permet detectar infraccions de trànsit com ara l’estacionament en doble fila, en carrils bici o en zones destinades a persones amb discapacitat o a càrrega.

El CIVICar fa una foto en temps real de cada vehicle que es va trobant i les matrícules són llegida per un sistema informàtic connectat al sistema informàtic de la DGT. Així, també pot saber a l’instant si té l’assegurança en vigor, si ha passat l’ITV o si es tracta d’un vehicle robat, si té una ordre d’embargament o de està donat de baixa.

Vacuna't
Printlleida

El CIVICar ha començat a funcionar aquest dimecres en fase de proves i d’aquí un mes ja podrà començar a sancionar.

La Guàrdia Urbana de Lleida compta d’es aquest dimecres amb un CIVICar, un sistema tecnològic que consta de quatre càmeres que s’instal·len damunt del sostre d’un vehicle policial i és capaç de registrar comportaments indeguts i conductes incíviques al volant als carrers de la ciutat a partir de la lectura de matricules dels vehicles amb què es va trobant.

El sistema es complementa amb un terminal informàtic dins del cotxe policial que rep la informació de les matrícules captades per les càmeres.

Aquest sistema té l’objectiu d’augmentar la seguretat viària a Lleida, atès que permet comprovar, de manera immediata, l’estat del vehicle amb les bases de dades de la DGT i saber si disposa d’assegurança, ha passat l’ITV, si el vehicle està sostret o si li consta una reclamació o precinte.

Però una de les principals funcionalitats serà detectar i sancionar els vehicles estacionats en doble fila, però també estacionaments en doble fila o damunt de carrils bici, estacionaments en llocs reservats per a persones amb mobilitat reduïda o en llocs de càrrega i descàrrega, entre altres infraccions de trànsit.

D’aquesta manera, la Urbana podrà denunciar aquells vehicles que dificultin la mobilitat o suposin un risc per a la seguretat, en especial per aquells col·lectius més vulnerables com vianants, ciclistes o usuaris de VMP, ha explicat l’alcalde Miquel Pueyo.

El paer en cap ha assenyalat que “la ciutadania té, en alguns casos, la sensació que a Lleida hi ha una certa permissivitat amb alguns comportaments incívics” com ara les dobles files, aparcaments damunt de carrils bici o en zones d’estacionaments destinats per a persones amb discapacitats.

En aquest sentit, aquest dispositiu ajudarà a combatre determinades actituds però ha remarcat que “aquest és el cotxe del civisme i no és el cotxe de les multes”, ja que el seu principal objectiu no serà sancionar. “És una eina de treball lligada a una cultura de la mobilitat més respectuosa amb els altres, més segura i, també, més cívica i més amable”, ha ressaltat Pueyo

Per la seva banda, l’intendent de la Guàrdia Urbana de Lleida, Josep Ramon Ibarz, ha explicat que el CIVICar s’utilitzarà arreu de ciutat, especialment en aquelles zones on hi ha més queixes veïnals com són la zona de Joc de la Bola, amb dobles files, o la Bordeta, pel que fa a estacionaments en carrils bici.

“L’ús del CIVICar serà proporcional i s’utilitzarà amb sentit comú per part dels agents del cos policial”, ha ressaltat Ibarz.

Les darreres setmanes, els agents que formen part de la divisió de trànsit de la Guàrdia Urbana han rebut formació teòrica i pràctica sobre el nou dispositiu. Des d’aquest dimecres, el CIVICar ha començat a funcionar i, durant un mes, ho farà en fase de proves i per obtenir estadístiques de quines conductes sancionables es va trobant.

A partir del 7 de juny, ja començarà a sancionar. La tramitació de les sancions del CIVIcar es gestionaran directament des de la xarxa informàtica de la Guàrdia Urbana, connectada amb el departament de Finances de la Paeria.

L’ordenança municipal de vianants i de vehicles de l’Ajuntament de Lleida preveu multes d’entre 80 i 200 euros en funció del tipus d’estacionament indegut. Les infraccions de trànsit més habituals, com ara aparcar en doble fila, a la vorera, en un gual permanent, en zones de càrrega i descàrrega de mercaderies, en zones reservades per a persones amb mobilitat reduïda o en carrils reservats a bus o bicicleta estan sancionades amb un import de 200 euros. Tot i això, si les infraccions es paguen abans dels 20 dies naturals, la sanció es redueix a la meitat.
L’Ajuntament de Lleida va adquirir el sistema lector de matrícules per a l’empresa Sustainable Intelligent Transportation Systems, SLU, per un import de 22.161,15 euros (IVA inclòs). ACN
ilerdent

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Teleponent t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Mediaponent, SL (Teleponent) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Mediaponent) dins de la UE.Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en direcció@teleponent.cat així com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://www.teleponent.cat/politica-de-privacitat/, així com consultar la meva política de privacitat.