L’aeroport de Lleida-Alguaire passarà a oferir de dos a tres vols setmanals a Palma de Mallorca a partir del pròxim 1 de juny i fins al 30 d’abril del 2023.
És el que estableix el nou contracte amb la companyia Air Nostrum, que ha guanyat per segon any seguit el concurs per ser l’operadora de les rutes des de l’aeroport lleidatà. També oferirà els dos vols setmanals a Eivissa i Maó de l’estiu a partir del 25 de juliol i fins a l’1 de setembre, ambdós inclosos.
Les rutes entre Lleida i Eivissa i Menorca no van operar a l’estiu del 2020 per la pandèmia. Es van reprendre l’estiu del 2021, però només durant l’agost. L’avió amb què Air Nostrum operarà de manera regular a Lleida-Alguaire serà un CRJ 1000 amb capacitat per a 100 persones.
El secretari de Territori i Mobilitat, Isidre Gavin, ha assenyalat que, més enllà que l’aeroport de Lleida-Alguaire està prioritzant les estratègies industrials i tecnològiques, la Generalitat ha volgut mantenir i reforçar l’activitat de vols comercials.
“Ha passat durant la pandèmia, l’any 2021, fent un esforç per mantenir la ruta en servei i aquest any s’ha tornat a fer la licitació amb l’ampliació a una tercera freqüència, demanada pels sectors professionals i comercials tant de Lleida com de Palma per participar en congressos o fires o activitat acadèmiques, entre altres, per poder fer desplaçament també entre setmana”, ha indicat.
En paral·lel, Gavín ha explicat que s’està amb negociacions amb l’Estat perquè la ruta Lleida-Palma sigui una Obligació de Servei Públic (OSP).
La compra dels bitllets es farà a través dels sistemes comercials de la companyia, és a dir al seu lloc web o bé a les diferents agencies de viatge o online. De fet les vendes per agències de viatges a Lleida són un 40% del total de bitllets venuts.
La ruta aèria Lleida-Palma s’ha anat consolidant i augmentant amb els anys. Sense comptar els anys de pandèmia, la connexió registra de mitjana uns 7.500 passatgers anuals, mentre que en el cas de Maó són uns 2.000, i un miler a Eivissa. ACN
Teleponent t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Mediaponent, SL (Teleponent) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Mediaponent) dins de la UE.Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en direcció@teleponent.cat així com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://www.teleponent.cat/politica-de-privacitat/, així com consultar la meva política de privacitat.