El Consorci del Museu de Lleida ha presentat aquest dijous un escrit d’al·legacions al jutjat 1 d’Osca per defensar els interessos catalans en el cas Sixena, després que l’Estat, en aplicació de l’article 155, donés l’odre a la Generalitat de no presentar recurs. La intenció del Consorci amb aquest escrit és tirar enrere el requeriment del jutjat al Ministre de Cultura, Íñigo Méndez de Vigo, perquè doni compliment a les resolucions judicials provisionals i lliuri a l’Aragó de les 44 obres d’art en litigi que segueixen al Museu de Lleida. Tot i això, cal recordar que el jutjat 1 d’Osca va rebutjar que el Consorci pregués part en aquest plet i, per tant, el més probable és que rebutgi aquestes al·legacions. El director del Museu de Lleida, Josep Giralt, no descarta aquesta possibilitat però insisteix que el Consorci sempre ha presentat al·legacions i que l’Audiència d’Osca sí que els reconeix com a part. Giralt recorda que ja van presentar un escrit d’al·legacions, a finals de setembre, a l’Audiència explicant quin són els arguments per considerar que la sentència de primera instància de fa dos anys i mig que declara nul·les les compravendes de les obres per part de Catalunya “no és encertada”. Aquesta sentència també està recorreguda per la Generalitat i per tot això, Giralt ha assegurat que “necessitem amb més urgència que mai que l’Audiència es pronunciï”.
En l’escrit es lamenta que no s’hagi notificat la resolució del jutjat al Consorci, tenint en compte que el que recull la providència l’afecta directament. És per això que des del Consorci ha presentat un escrit amb dues al·legacions.
La primera fa referència a la “vulneració de la tutela judicial efectiva“. En aquest sentit es lamenta que un cop més s’ha “marginat” en aquest procediment el Consorci, impedint-li així el seu dret de defensa.
En segon lloc es fa referència a la “improcedència” de les mesures executives acordades, tant el requeriment al ministre de Cultura, Íñigo Méndez de Vigo, com el requeriment a la policia judicial d’un pla de trasllat. En aquest sentit es considera que tot i que amb l’aplicació del 155 fos constitucional el cessament del Govern i dels seus consellers, la seva substitució no admet adoptar decisions “extraordinàries” per part dels ministres que es facin càrrec de les conselleries. Per aquest motiu, el Consorci entén que és “improcedent” requerir al ministre que adopti cap decisió tan important respecte al litigi de l’art.
A més, en l’escrit d’al·legacions es recorda que existeix una resolució al respecte amb data de 18 d’abril de 2017 del conseller de Cultura, relativa a la denegació de la disgregació de la col·lecció del Museu de Lleida, que està impugnada per l’Ajuntament de Vilanova de Sixena i que ha motivat l’inici d’un procediment contenciós administratiu davant el TSJC.
Teleponent t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Mediaponent, SL (Teleponent) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Mediaponent) dins de la UE.Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en direcció@teleponent.cat així com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://www.teleponent.cat/politica-de-privacitat/, així com consultar la meva política de privacitat.