Globallleida-Àrea d'emprenedoria i empresa-

La 27a Fira de l’Oli Qualitat Verge Extra de les Borges Blanques ha tancat portes  amb satisfacció per part de l’equip organitzador. Centenars de persones han visitat durant els darrers tres dies (del 19 al 21 de gener) els dos pavellons firals i tot el recinte exterior en una de les edicions més obertes de la història del certamen.

Cal recordar que la Fira de l’Oli s’ha obert per primer cop als productors d’oli de totes les varietats i àmbits geogràfics del país amb la intenció de convertir-se en la Fira de l’Oli de referència de Catalunya. Dels 25 productors d’oli de l’any passat s’ha passat a 39 expositors en l’edició d’enguany, alguns dels quals procedents de fora de Lleida.

Mapfre

Per primer cop, l’organització ha mobilitzat diversos tècnics durant els últims tres dies que han realitzat 1.000 enquestes entre el públic visitant. Aquest treball ha descobert que prop del 30% dels visitants de la Fira de l’Oli ha estat procedent de la demarcació de Barcelona. El major gruix, però, continua sent dels visitants de Lleida, amb gairebé el 68% del total.

L’alcalde de les Borges Blanques, Josep Farran, ha insistit en la importància de capitalitzar la Fira de l’Oli “com una eina més per incidir en l’àmbit social de les polítiques públiques, com aquelles destinades al repoblament i a l’adequació al canvi climàtic”. Josep Farran considera que el certamen és també “essencial per incidir en la cultura de l’oli” i ha anunciat un reforç del nou Espai de Tast, que enguany ha rebut més de 160 participants en els tastos guiats per l’experta Montse Freixa.

L’acte de cloenda de la Fira ha tingut lloc avui a les vuit del vespre a l’Espai Gastronòmic del Pavelló de l’Oli amb la presència del President de la Diputació de Lleida, Joan Talarn, que ha felicitat el certamen per haver iniciat “amb èxit el seu procés de transformació”. Talarn ha demanat que “l’esperit d’aquest esdeveniment es mantingui actiu i vigent al llarg de tot l’any”, perquè les Borges Blanques “és la capital de l’oli al llarg de tot l’any”.

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Aquesta web t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Teleponent com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Teleponent) dins de la UE.Veure política de privacitat de Webempresa. (https://www.webempresa.com/aviso-legal.html). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en direcció@teleponent.cat així com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://www.teleponent.cat/politica-de-privacitat/, així com consultar la meva política de privacitat.