carn
Imatge d'un treballador processant carn
La Paeria ciutat neta
Globallleida-Àrea d'emprenedoria i empresa-

La Federació de Cooperatives Agràries de Catalunya (FCAC) es mostra preocupada davant l’anunci de la Comissió Europea de revisar la política de promoció dels productes europeus i deixar fora d’aquesta línia aliments com ara la carn vermella i el vi.

Segons la FCAC, aquesta exclusió “enviaria un missatge erroni a la societat, donant per fet que es tracta de productes no saludables ni sostenibles i posaria en risc la sostenibilitat econòmica i social d’aquests dos sectors”. Així mateix, adverteix que pot agreujar la situació d’uns sectors que, entre 2013 i 2019, a Catalunya han vist reduït el consum un 23% (carn de boví) i un 24% (vi i cava), segons dades del panell de consum a les llars elaborat pel Ministeri d’Agricultura.

bàner AMIC ficcions

La FCAC argumenta que tant la ramaderia com la vinya “són dos sectors estratègics i tradicionals de la indústria agroalimentària catalana, amb dinamisme en els mercats internacionals i un paper estratègic en el manteniment de l’activitat econòmica i l’arrelament de la població al territori”.

A més, expressa “incomprensió” davant d’una mesura que considera desproporcionada i poc rigorosa amb unes pautes saludables.

Des de les cooperatives agràries defensen que “el consum moderat de vi i carn compleix una funció essencial com a part d’una dieta equilibrada”. La FCAC assenyala que “la producció de vi a Catalunya s’inicia fa més de 2.700 anys i està inclòs a la dieta mediterrània, considerada una de les més saludables del món”.

En el cas de carn, “aporta determinats nutrients que no es poden obtenir d’aliments d’origen vegetal i la indústria càrnica és el principal sector agroalimentari de Catalunya, comunitat que representa el 51% en volum d’exportacions del conjunt de l’Estat”, afegeix l’entitat.

La política de promoció, que està establerta en el Reglament (UE) 1144/2014, té com a objectiu augmentar la competitivitat i el consum dels productes agraris de la Unió Europea millorant la seva visibilitat i està previst que es revisi com un dels elements dins l’estratègia ‘Del camp a la taula’.

 

ilerdent

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Teleponent t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Mediaponent, SL (Teleponent) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Mediaponent) dins de la UE.Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en direcció@teleponent.cat així com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://www.teleponent.cat/politica-de-privacitat/, així com consultar la meva política de privacitat.