Or líqued
Lloguer de vehicles i furgonetesw RENTALG

Fer-se les metxes el primer dia que poden reobrir les perruqueries no és senzill. El sector ha aixecat la persiana aquest dilluns de forma desigual arreu de Catalunya.

Els establiments més grans, com els Raffel Pagés, han obert un 80% de les perruqueries però admeten que el rendiment només serà el 30% de l’habitual. Les perruqueres autònomes o amb centres més petits admeten a l’ACN molts dubtes sobre com cal treballar, tan si han optat per obrir com si no. Critiquen que l’administració faci normatives “a corre-cuita” sense protocols clars de seguretat, i avisen que les franges horàries per a la gent gran, per exemple, fan molt “complicat” atendre totes les clientes. “Paciència, cada dia una”, diu la Maria Luisa, de Total Look a Ripollet.

Printlleida

“Falta de respecte” de l’administració

Seguint així la recomanació de la Federació Catalana de Perruqueria i Bellesa (Fedcat) i davant la manca d’un protocol oficial de seguretat específic per al sector, la perruqueria Cromm de Lleida també ha optat per no obrir. La seva propietària, Anna Costa, sosté que només amb les mesures que recull el BOE, les perruqueries “no poden donar una total seguretat” als seus clients, ni tampoc garantir-la als treballadors.

En aquest sentit, considera una “falta de respecte” cap al sector que ara hagin de reobrir a “correu cuita” i, per això, reclama que des de l’Estat es concreti un protocol se seguretat amb mesures específiques per als perruquers.

La perruqueria Cromm preveu tornar a rebre clients a partir del 12 de maig –el dia 11 és festiu a Lleida-, ja en la fase 1 de la desescalada. Costa considera que aquest fet els “dona més seguretat” ja que “l’aforament pot ser més distès”, tot i que això no vol dir que no donin igualment cita prèvia i apliquin totes les normes i mesures de seguretat. A més, confia que llavors ja puguin disposar del protocol que reclama.

D’altra banda, destaca les pèrdues econòmiques que suposarà haver tingut tancada la perruqueria prop de dos mesos. Durant aquest període, Costa, que és autònoma, ha fet un cessament de l’activitat, i ha hagut d’aplicar un ERTO a les treballadores que tenia contractades, mesures que aixecarà quan reobri.

Tot i això, remarca que ha hagut de continuar pagar factures a proveïdors i de subministraments com ara la llum, malgrat que alguns impostos els podrà pagar més endavant però “s’han de pagar igual”. La responsable de Cromm també critica que les perruqueries hagin de pagar un IVA del 21% i reclama a l’Estat tornar al 8% d’anys enrere tenint en compte que és un servei de “primera necessitat”.

Més costos, preus més alts?

Pel que fa als costos associats a la protecció extra, les perruqueries consultades per l’ACN a Madrid afirmen que mantenen les tarifes. Algunes obliguen a contractar serveis com la neteja del cabell o apunten a la possibilitat de cobrar un ‘kit de protecció’ al client per cobrir el cost del material de protecció.

Tanmateix, diversos establiments consultats descarten aplicar sobrecostos al client i afirmen que tenen dificultats per trobar material de protecció i recomanen als clients que vinguin equipats amb les seves mascaretes i guants.

A la perruqueria ‘AreYouReady?’ del centre de Madrid, mantenen les tarifes però demanen al client que es faci un tractament de “desintoxicació” que costa 10 euros abans d’oferir-li qualsevol altre servei, segons explica la directora del centre Jessica Rodríguez, que destaca “l’esforç” del sector, que té “importants” despeses però menys ingressos. Rodríguez afirma que altres perruqueries, en lloc d’obligar a contractar un tractament extra, cobren al client el cost de les mascaretes, guants o tovalloles d’un sol ús.

En canvi, la propietària dels quatre salons ‘Lola Aranda’ de Madrid, Virginia Carmona, descarta aplicar qualsevol sobrecost al client o obligar-lo a fer un tractament extra. Explica que l’objectiu és “fidelitzar-lo” i, per això, també mantenen les tarifes. Tanmateix, Carmona apunta que és un “problema” per als comptes poder atendre menys clientela amb el mateix personal i destaca la feina que estan fent per mantenir les condicions de seguretat.

Màxima seguretat als centres d’estètica

Els centres d’estètica també estan autoritzats a reobrir aquest dilluns. Ana Espinar, propietària del negoci Oxygen y Ana de Sabadell, explica que ha implantat un ampli ventall de mesures per garantir la seguretat de la seva clientela i la seva pròpia.

“M’he informat i he adoptat les accions que he cregut necessàries, fent servir el sentit comú”, ha indicat Espinar que ha lamentat que no existeixi una normativa clara que defineixi quins protocols cal seguir. “Tots els clients han de desinfectar-se les sabates quan arriben i han de portar mascareta”, comenta l’esteticista que assenyala que també ha adquirit una pantalla facial per utilitzar-la en aquells tractaments que impliquen més contacte com ara les neteges facials.

A banda, ha plastificat totes les camilles, les butaques i seients i ha demanat a les clientes que acudeixen al centre per depilar-se que portin una bossa de casa per guardar la seva roba.
“S’ha de venir amb cita prèvia i ser molt puntual perquè entre client i client desinfectem el local”, ha explicat. Alhora, ha dit que aquesta primera setmana només es faran serveis essencials com depilacions, manicures i pedicures.

La propietària d’aquest petit negoci afirma que a causa de la covid-19 ha hagut de prescindir d’una treballadora que tenia. ACN

Supermercat Consum Alamcelles
ilerdent
Lleida ciutat 30 - La paeria
Venda online de productes de proximitat

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Teleponent t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Mediaponent, SL (Teleponent) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Mediaponent) dins de la UE.Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en direcció@teleponent.cat així com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://www.teleponent.cat/politica-de-privacitat/, així com consultar la meva política de privacitat.