piscines
Lloguer de vehicles i furgonetesw RENTALG

Un total de 6.805 lleidatans i lleidatanes han fet ús de les dues piscines municipals durant la temporada de bany d’aquest estiu (3.439, a Cappont, i 3.366, a Balàfia), que va finalitzar el passat diumenge.

Cal assenyalar que enguany, l’Ajuntament de Lleida només ha obert dos dels 7 equipaments de titularitat pública, la meitat dels dies que altres anys i amb un aforament aproximat del 30%, respecte a l’habitual, per causa de les restriccions de la Covid-19.

Printlleida

Per poder comprar o reservar les entrades de les piscines, 1.888 d’aquests usuaris han utilitzat l’aplicatiu informàtic ideat per l’Ajuntament de Lleida, a través del qual també es podia escollir les franges horàries per accedir als recintes de bany. Amb aquest sistema es van reservar 8.160 entrades (4.092, a Cappont, i 4.068, a Balàfia), essent la franja més sol·licitada de les 5 a 2/4 de 8 de la tarda.

Jordina Freixanet, regidora de Govern Obert, Qualitat Democràtica i Institucional, ha explicat que “enguany era imprescindible tenir un control exhaustiu i àgil de les persones que eren en cada torn a la piscina, per controlar aforament d’acord amb les directrius sanitàries. L’eina es va posar en marxa amb celeritat i ha resultat tenir una usabilitat molt bona per a la ciutadania”.

Sergio González, regidor d’Esports, ha valorat molt positivament el funcionament de les piscines i ha volgut fer un agraïment a tota la ciutadania per la corresponsabilitat que han demostrat.

“Aquest ha estat un any atípic i amb moltes dificultats. La Paeria, fins a darrer moment, no va poder obrir les piscines atesa l’emergència sanitària per la qual passava la ciutat. Malgrat tot, amb aquests dos equipaments s’ha pogut donar un bon servei als lleidatans i lleidatans que han optat per aquesta opció i s’ha pogut fer amb totes les garanties sanitàries”.

Sobre l’anàlisi de les entrades venudes, González ha comprovat “que s’ha donat preferència als infants i a la gent gran, el que és molt d’agrair perquè són els més vulnerables.” Finalment, ha assenyalat que el bon funcionament de les piscines ha sigut gràcies a la bona coordinació entre els diferents departaments de la Paeria així com la gran col·laboració de tots i totes les treballadores que ho han fet possible.

Cal destacar que la implantació de la cita prèvia i l’ús del QR ha estat reconegut de forma molt positiva per part dels usuaris, en fer una valoració de la temporada.

És evident que els primers dies hi va haver banyistes que van tenir dificultats en gestionar les reserves, relatives a la data, franja horària o piscina, però totes elles només sumen 60. En tots els casos, es van resoldre de forma manual pels tècnics de les regidories d’Esports i Informàtica.

Per tipus d’entrades, cal assenyalar que el 65,98% del total venut o reservat (4.490) ho va ser per 1 dia; el 10,40% dels usuaris (708) van ser persones majors de 65 anys i jubilats; el 5,16% (351), menors; el 9,17% (624), famílies nombroses o monoparentals, i el 9,29% (632), persones amb una discapacitat de més del 33%.

El perfil dels usuaris

Enguany, el perfil dels usuaris ha estat bàsicament el públic familiar i jubilats. Altres temporades, aquest dibuix era molt més variat, ja que hi havia més afluència de joventut i d’entitats esportives. En eliminar les habituals entrades per a grups (gratuïtes i/o reduïdes), a causa de les restriccions de la Covid, aquest perfil no s’ha comptabilitzat.

Cal assenyalar que els usuaris han acceptat de forma favorable les mesures específiques de seguretat (distància, control de temperatura, neteja de mans, desinfecció de calçat, franges horàries, parcel·la a la gespa i l’eliminació dels serveis de guarda-roba, hamaques, bar i vestidors col·lectius).

És més, algunes mesures aplicades: els WC individuals i amb clau, que obligaven la seva desinfecció cada cop que se’n feia ús, i la delimitació de les parcel·les de la gespa amb cinta, han estat valorades molt positivament.

Un altre aspecte a tenir en compte ha estat l’absència de cap incident remarcable. El fet que l’aforament fos aproximadament del 30% del total d’un estiu normal ha ajudat de forma estadística a l’absència d’accidents.

La capacitat d’ocupació permesa pel Procicat tampoc s’ha assolit cap dia, essent la màxima afluència de banyistes els dies que s’ha arribat del 80 i 90% de l’aforament. A Cappont, hi havia una limitació per a 95 banyistes i, a Balàfia, per a 119, quan un estiu normal es permet un aforament de 400 usuaris en cada recinte.

ilerdent
Venda online de productes de proximitat

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Teleponent t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Mediaponent, SL (Teleponent) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Mediaponent) dins de la UE.Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en direcció@teleponent.cat així com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://www.teleponent.cat/politica-de-privacitat/, així com consultar la meva política de privacitat.