motos
Les vendes de motocicletes i ciclomotors han augmentat a Catalunya un 10,3% durant l’abril fins a les 3.844 unitats respecte al mateix mes de l’any passat, segons dades de l’Associació Nacional d’Empreses del Sector de Dues Rodes (Anesdor).

Concretament, les matriculacions de motocicletes han pujat un 16,3% (3.671) i, en canvi, les de ciclomotors han davallat un 47% (173). El secretari general de l’entitat, José María Riaño, creu que la mesura de l’Ajuntament de Barcelona sobre la restricció en la circulació de motos i ciclomotors més contaminants a partir del desembre no tindrà impacte en les vendes fins al 2019.

Per demarcacions, a Barcelona les vendes de motocicletes i ciclomotors a l’abril van experimentar un ascens de l’11,7% fins a les 3.102 unitats -un 17,8% les motos i un -44,8% els ciclomotors-, a Girona se’n van vendre un 6,3% més -un 11,5% les motos i un -51,5% els ciclomotors-, a Lleida es van comercialitzar a l’abril un 4,6% més de motocicletes i ciclomotors –un 15,5% i un -80%, respectivament- i, finalment, a la demarcació de Tarragona les vendes van augmentar un 2,2% -un 7,6% les motocicletes i un -68% els ciclomotors-.

Riaño ha relacionat els descensos en les vendes de ciclomotors amb els canvis normatius a nivell europeu sobre els estàndards d’emissions. En aquest sentit, els fabricants de ciclomotors han hagut d’adaptar-se a la normativa de l’Euro 4, que ha entrat en vigor des del gener del 2018, i durant el 2017 es van “afanyar” a vendre els estocs de ciclomotors que tenien aplicada la regulació de l’Euro 3. Això, segons ha apuntat el secretari general d’Anesdor, està provocant aquest any una alteració “important” en el nombre de matriculacions.

Precisament, el cas dels ciclomotors és el mateix que va experimentar el 2017 el sector de les motocicletes. L’any passat, aquest sector va patir una caiguda de vendes justament quan va entrar en vigor la normativa de l’Euro 4 per les motocicletes. En canvi, aquest 2018 s’observa un notable increment en les matriculacions de motocicletes perquè el sector ja ha “digerit” l’efecte de la regulació europea i ha tornat als nivells de vendes “habituals” com el registrat a l’abril, segons ha indicat Riaño.

D’altra banda, Riaño considera que la mesura de l’Ajuntament de Barcelona sobre la restricció en la circulació de motos i ciclomotors més contaminants a partir del desembre no tindrà impacte en les vendes fins al 2019. El secretari general d’Anesdor ha recordat que es tracta de restriccions “puntuals” que s’aplicaran només quan es disparin les alarmes pels protocols d’episodis d’alta contaminació, és a dir, “a la pràctica tindran lloc molts pocs dies a l’any”. (acn)

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here