Un total de 25 companyies actuaran en la 15 edició de l’Esbaiola’t, el Festival de teatre a les Valls d’Àneu, que se celebrarà del 14 al 17 de juliol a Esterri d’Àneu (Pallars Sobirà).
El certamen, organitzat per la companyia la Baldufa, presenta un programa que manté l’aposta per la qualitat i per fer accessible la cultura a tots els públics amb espectacles, jocs, tallers, instal·lacions i experiències. En aquesta quinzena edició, l’Esbaiola’t recupera el carrer després de les restriccions vigents l’any passat per la pandèmia.
A la vegada, amplia els espais del festival i incorpora quatre indrets singulars en plena natura a l’entorn del municipi com a escenaris d’alguns dels espectacles.
L’Esbaiola’t aposta un any més per un cartell de qualitat en la seva 15a edició, amb molts espectacles nous per fer volar la imaginació i per pensar. El festival recupera el carrer, perquè el públic pugui tornar a gaudir de la mateixa manera que abans de la pandèmia, amb un seguit d’espectacles itinerants com ara ‘Fantasies Kikiristaneses’ dels francesos Imperial Kikiristan.
‘Girafes’, dels badalonins Xirriquiteula Teatre. Altres espectacles itinerant seran la batucada d’Àneu Batukts, el correfoc dels Diables de les Valls d’Àneu i la cercavila de capgrossos de Kina Creu i l’Estarna, mostres de cultura popular de les Valls d’Àneu.
El festival també recupera els jocs gratuïts al carrer per a tots els públics, situats enguany en un paratge natural fora del poble, l’Era del Marxant, convertida en una mena de paradís natural del joc.
Així mateix, l’Esbaiola’t manté espais per als més petits com ara el Nautilus, el sorral o el taller de maquillatge, a més del nou taller ‘Psicodèlia pels xics’ dels Solaç on llums i pintura es posen al servei d’infants a partir d’un any.
Qualitat en un cartell ple de noves propostes
Un total de 25 companyies actuaran durant els quatre dies del festival. La música i el teatre d’humor dels francesos Imperial Kikiristan es podran veure amb ‘JümeläG’. També de França, destaca l’estrena a l’estat espanyol de l’espectacle de circ de gran format ‘Marée Noire’ de La Burrasca sobre una grua.
Manolo Alcántara, un referent del circ de qualitat a Catalunya i a l’Estat, acutuarà per primer cop a l’Esbaiola’t on portarà ‘Maña’, un espectacle de carrer on l’enginy s’apodera de l’escenari a partir de la construcció d’una gran estructura amb mòduls.
Els bascos Marie de Jongh, premi nacional d’Arts Escèniques per la Infància i la Joventut 2018, tornaran al certamen per mostrar-hi ‘Ikimilikiliklik’, un espectacle sobre les bruixes del tot en sintonia amb la història de les Valls d’Àneu.
L’andalús Chicharrón Circo Flamenco portarà ‘Sin Ojana’, un cant a la llibertat que homenatja al flamenc i a les dones, mentre que els madrilenys Trocos Lucos presentaran ‘La Tartana’, una proposta de circ de tècnica impecable.
Quatre nous espais naturals
Una de les novetats del festival serà la incorporació en aquesta edició de diferents indrets singulars que envolten Esterri d’Àneu per fer-hi arribar alguns espectacles. En concret, seran quatre nous espais amb què l’Esbaiola’t vol aprofitar tot el potencial que ofereix l’entorn.
Al mirador, es podrà viure una posta de sol musical, mentre que a la zona de l’Hípica hi tindran cabuda les propostes de petit format de diverses companyies titellaires de nivell, com ara els Titiriteros de Binéfar; Rocamora Teatre, amb titelles de fil, també o la Companyia Ortiga, amb un espectacle de petit format que acumula un reguitzell de guardons.
A l’espai de Les Encantades, a la riera del Tinter, es podrà viure una excursió ben particular, amb un combinat de circ amb tres estacions en llocs diferents amb dones de circ. I, a l’Era del Marxant, serà l’escenari ob Toc de Fusta oferirà ‘Els amics d’en Crusó’. ACN
Aquesta web t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Teleponent com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Teleponent) dins de la UE.Veure política de privacitat de Webempresa. (https://www.webempresa.com/aviso-legal.html). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en direcció@teleponent.cat així com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://www.teleponent.cat/politica-de-privacitat/, així com consultar la meva política de privacitat.