tècnica
La Paeria ciutat neta
Globallleida-Àrea d'emprenedoria i empresa-

La Unitat de Mama de l’Hospital Universitari Arnau de Vilanova de Lleida (HUAV) ha incorporat la tècnica de la micropigmentació del complex arèola-mugró, l’última fase de les reconstruccions mamàries a pacients oncològiques.

Actualment són 11 els hospitals catalans que ofereixen aquest procediment. El 2019 només l’Hospital Universitari de Bellvitge i el Consorci Sanitari de Terrassa feien aquesta intervenció. La micropigmentació és el procediment mitjançant el qual es crea amb pigments un dibuix de l’arèola i es treballa la tècnica de 3D que produeix l’efecte òptic tridimensional de projecció del mugró. També, durant els primers sis mesos de funcionament de la consulta s’han practicat 12 micropigmentacions.

La micropigmentació s’aplica a totes les dones amb neoplàsia de mama a les quals es practica una mastectomia i una oncoplàstia mamària i aquesta afecta la zona del mugró i l’arèola.

Concretament, l’HUAV compta amb una consulta d’infermeria especialitzada en micropigmentació d’arèola-mugró des del maig de 2022 a càrrec d’Aida Leal, infermera especialista en aquesta tècnica. La micropigmentació resulta clau en el procés de recuperació de les dones intervingudes de càncer de mama, perquè contribueix a millorar la seva “autoimatge, autoestima i confiança”, afirma. Durant els primers sis mesos de funcionament de la consulta s’han practicat 12 micropigmentacions i hi ha una vintena de pacients en espera.

A més, el procediment de la micropigmentació es realitza amb anestèsia tòpica que es proporciona des de la mateixa consulta. El procediment és indolor si s’aplica la pomada anestèsica segons les indicacions de la infermera. “Les pacients micropigmentades manifesten un grau de satisfacció elevat, asseguren que ha millorat la seva imatge corporal i es crea un vincle pacient-infermera de màxima confiança”, explica Leal. “Aquest projecte va començar amb molta il·lusió i gràcies a l’equip multidisciplinari que forma la Unitat de Mama i seguim treballant perquè funcioni en el màxim grau d’excel·lència i amb formació contínua”, afegeix.

El càncer més freqüent en dones

La Unitat Funcional de Mama de l’HUAV va diagnosticar i tractar el passat 2021 un total de 367 nous càncers de mama en pacients procedents de tota la província de Lleida, la pràctica totalitat en dones i dos en homes. A més, de totes elles, 162 dones (44,16%) tenien entre 50 i 70 anys. En aquest grup d’edat es fa la mamografia de cribatge, donat que en aquesta franja el càncer de mama és més freqüent.

De la resta de dones amb càncer de mama, 114 (31%) tenien més de 70 anys i 89 (24,25 %), menys de 50 anys. ACN

ilerdent

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Teleponent t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Mediaponent, SL (Teleponent) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Mediaponent) dins de la UE.Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en direcció@teleponent.cat així com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://www.teleponent.cat/politica-de-privacitat/, així com consultar la meva política de privacitat.