ilerdent

Setmana de transició a la cartellera aprofitant l’empenta generada per l’estrena la passa setmana de El Rey León. Des del punt de vista popular, l’estrena de Venganza bajo cero és el títol més destacat en el que s’ha ‘tunejat’ convenientment el seu títol per relacionar-lo sense cap lligam amb la trilogia protagonitzada anteriorment per Neeson. Pel que fa la resta, terror a plena llum del dia, comèdia esbojarrada i animació completen l’oferta cinematogràfica per aquest cap de setmana.

VENGANZA BAJO CERO

Venganza bajo cero
Cartell de la pel·lícula (A Contracorriente)

Un conductor de llevaneu porta una vida tranquil·la fins que l’assassinat del seu fill fa que es vegi embolicat en una guerra entre narcotraficants. Sense res que perdre i utilitzant les seves habilitats de caça, emprendrà pas a pas la seva venjança sense despertar la més mínima sospita.
Les comparacions amb les pel·lícules clàssiques dels Germans Coen, Fargo en particular, van reflectir la bona rebuda d’Uno detrás de otro, el film noruec de 2014 d’Hans Petter Moland que protagonitzava Stellan Skarsgard, amb crítiques elogioses, i una taquilla internacional sorprenent. Altres afeccionats van establir paral·lelismes amb la profunditat i els diàlegs enginyosos del primer Quentin Tarantino.

 

MIDSOMMAR

Midsommar
Cartell de la pel·lícula DeA Planeta)

Una parella americana que no està passant pel seu millor moment acudeix amb uns amics al Midsommar, un festival d’estiu que se celebra cada 90 anys en un remot llogaret de Suècia. El que comença com unes vacances de somni en un lloc en el qual el sol no es posa mai, a poc a poc es converteix en un fosc malson quan els misteriosos vilatans els conviden a participar en les seves pertorbadores activitats festives. Midsommar és un conte terrorífic en el qual la foscor es desplega a plena llum del dia.

El guionista i director Ari Aster (Hereditary) ens relata el viatge al cor de la foscor d’una parella estatunidenca, Dani i Christian, que acaben sent inesperadament arrossegats al món d’una misteriosa i perillosa secta primitiva.
Encara que comparteix alguns fonaments del gènere de terror similars als de l’aclamada òpera preval de Aster, Hereditary, Midsommar s’aparta de la seva predecessora, ja que amb ella el director fa endinsar-se el gènere en terrenys nous i impredictibles. En aquesta aventura apocalíptica a gran escala, Aster i el seu equip creatiu construeixen un món únic i fascinant des de zero, amb un llenguatge, una història, una mitologia i unes tradicions pròpies.

SUPEREMPOLLONAS

Superempollonas
Cartell de la pel·lícula (eOne)

Amy i Molly són dos estudiants excel·lents i grans amigues que pensaven que passar-se el dia clavant els colzes els donaria un avantatge sobre aquells companys de promoció més interessats a divertir-se. Però, en vigílies de la seva graduació, aquestes amigues inseparables i ultracompetitives es veuen obligades a afrontar la dura realitat que pot ser que hagin malgastat part de la seva adolescència. Resoltes a recuperar part del temps perdut, decideixen intentar condensar quatre anys d’experiències inoblidables en una sola nit, una caòtica aventura per a la qual, per molts llibres que s’hagin covat, res les ha pogut preparar.

La pel·lícula es planteja com una comèdia descarada i sense pèls a la llengua. És una història iniciàtica sobre dues amigues de l’ànima de l’institut. “Des del principi, el meu punt de vista de la història és que en l’institut un sembla jugar-se molt”, comenta la directora Olivia Wilde. “Quan et trobes en ell, l’institut sembla una mica de vida o mort. Volia abordar aquesta pel·lícula de la mateixa manera que un director abordaria una pel·lícula d’acció explosiva”, prossegueix Wilde. “Volia que semblés una pel·lícula d’una parella de policies, sobre uns companys que es protegeixen mútuament, passés el que passés. Poden ser persones molt diferents que es donen suport mútuament, es completen mútuament, però en un entorn en el qual hi ha molt en joc”.

JOGUINES GUARDIANES

Joguines guardianes
Cartell de la pel·lícula (Paycom)

La infància dels nens és el tresor més preuat en el món de les joguines, ja que els dóna vida. És per això que les joguines són les guardianes de la infància, sense ella no podrien seguir movent-se com fan els humans. No obstant això, amb la popularitat dels videojocs, les tauletes i les consoles reemplacen als peluixos i es converteixen en els nous “companys” dels nens.

La petita Laura s’ha obsessionat amb un videojoc en línia que està infectat per un virus informàtic. És per aquest motiu que el Minitigre, la seva joguina favorita, decidirà endinsar-se al perillós món digital, al costat del seu millor amic, el  Dentetes, per evitar que la seva propietària perdi la seva innocència.

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Teleponent t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Mediaponent, SL (Teleponent) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Mediaponent) dins de la UE.Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en direcció@teleponent.cat així com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://www.teleponent.cat/politica-de-privacitat/, així com consultar la meva política de privacitat.