Un dels nous autobusos híbrids que properament circularan per Lleida

ilerdent

La flota d’Autobusos de Lleida incorpora aquest mes de desembre 10 nous vehicles, dels quals 8 són híbrids. L’alcalde de Lleida, Àngel Ros, juntament amb el tinent d’alcalde Fèlix Larrosa i el president de Monventia, Miquel Martí, han presentat aquest dimecres sis d’aquestes noves unitats que s’incorporaran des d’avui fins a finals del mes de desembre. Els nous vehicles són tots accessibles amb pis baix, fet que faciltia que hi puguin accedir persones amb problemes de mobilitat. La inversió ha estat de 3.605.437 euros i a banda de la reducció de la contaminació, els vehicles híbrids presenten un 30% d’estalvi amb combustible.

L’alcalde Ros ha destacat que ”el transport públic és un servei ben acceptat i que arriba a totes les capes dels ciutadans”. Amb la renovació de flota, ha dit que es fa una ”aposta pel medi ambient, la sostenibilitat i per anar en punta tecnològica buscant cada vegada més un estalvi i un respecte pel medi ambient”.

Ros ha recordat també que el transport públic en els dos darrers anys porta un increment d’usuaris important, d’un 11% en el primer any de renovació i un 2% en el segon any, per tant, suposa més d’un 13% d’increment de viatgers. Malgrat aquestes xifres, des de l’oposició es critica que bona part d’aquest índex es deu a l’alt nivell de gratuïtat linial del servei.

Els dos vehicles de caire convencional incorporen tecnologia no contaminant. D’altra banda, s’han fet 3 plataformes de bus en els darrers mesos, a l’avinguda Madrid-Cos Gayon, a Ricard Vinyes-Sanitat i a Baró de Maials-Vic.

Pel que fa a prestacions que incorpora la flota d’autobusos, l’alcalde ha destacat la bona acceptació de la wifi gratuïta, que utilitzen diàriament entre 1.000 i 1.500 persones, així com la utilització de la tarja T-Temps, la tarja de transport gratuïta adreçada a les persones majors de 65 anys. Actualment disposen d’aquesta tarja 17.000 persones d’un col·lectiu que a la ciutat suma 25.000 persones.

Globallleida-Àrea d'emprenedoria i empresa-

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Aquesta web t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Teleponent com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Teleponent) dins de la UE.Veure política de privacitat de Webempresa. (https://www.webempresa.com/aviso-legal.html). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en direcció@teleponent.cat així com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://www.teleponent.cat/politica-de-privacitat/, així com consultar la meva política de privacitat.