L’Oficina de Turisme de Lleida ha rebut en els primers vuit mesos de l’any 24.350 visitants, 12.600 dels quals l’han visitat durant els mesos d’estiu, un 8% més que l’any anterior. Els equipaments culturals i patrimonials de la capital del Segrià han obtingut també xifres força positives, encapçalats pel Turó de la Seu Vella, amb 60.147 visitants, un 5,43% més que l’any anterior. Les dades les ha donades a conèixer el tinent d’alcalde de la Paeria i regidor de Promoció de la Ciutat, del Comerç, del Turisme i de l’Ocupació, Rafael Peris, coincidint amb el Dia Mundial del Turisme. Peris també ha destacat que la ciutat ha tingut una ocupació hotelera d’un 66% de mitjana, constatant el Parador de Lleida –que va entrar en servei el 10 d’agost- com a nou pol d’atracció i dinamització. La nova gestió municipal del Palau de Congressos i Teatre de la Llotja “ha suposat la revitalització d’aquest equipament com a generador de turisme de negocis”, segons el tinent d’alcalde, ja que des del mes de març fins ara s’hi han realitzat 64 actes o esdeveniments.
Les visites al patrimoni de Lleida obtenen xifres positives en aquests primers vuit mesos de l’any (gener-agost), encapçalades pel Turó de la Seu Vella, que va rebre 60.147 visitants, un 5,43% més que l’any anterior. S’hi afegeix el Castell Templer de Gardeny, amb 7.362 visitants i amb un increment d’un 9,4% aquest estiu. Destaca que el 63% de les persones que l’han visitat són de fora de Lleida. Els equipaments culturals de la ciutat (Morera, Escorxador, Roda Roda, Panera, Auditori, Casa dels Gegants i Museu de l’Aigua) han estat visitats en conjunt per prop de 100.000 persones i els de patrimoni arqueològic (Adoberies, Arxiu arqueològic, Casa Romana Auditori i Muralla Medieval), per prop de 1.000 persones.
Peris també ha remarcat la importància del turisme de congressos. “La nova gestió municipal del Palau de Congressos i Teatre de la Llotja ha suposat la revitalització d’aquest equipament com a generador de turisme de negocis”, ja que des del mes de març fins ara s’hi han realitzat 64 actes o esdeveniments, segons ha detallat.
Pel que fa al perfil del visitant a Lleida, les principals procedències són de Catalunya, Comunitat de Madrid, País Valencià, País Basc, Andalusia i Aragó. Destaca, però, l’augment de visitants de la Comunitat de Madrid, en un 78%, i del País Valencià, en un 61%.
Lleida se situa com una ciutat que genera encant i atractivitat amb recursos propis, tal com recollia fa uns dies la prestigiosa publicació digital Condé Nast Traveler, que recomanava la capital del Segrià com a escapada urbana i en què, a més, destacava la bona feina que s’ha dut a terme a la ciutat en els darrers anys.
Aquesta web t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Teleponent com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Teleponent) dins de la UE.Veure política de privacitat de Webempresa. (https://www.webempresa.com/aviso-legal.html). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en direcció@teleponent.cat així com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://www.teleponent.cat/politica-de-privacitat/, així com consultar la meva política de privacitat.