Espai Hangar on es prepara el pressebre vivent d'enguany
La Paeria ciutat neta
Globallleida-Àrea d'emprenedoria i empresa-

Els membres del col·lectiu cultural L’Hangar han començat els treballs preparatius del Pessebre Vivent de Magraners, que enguany arribarà a la seva 52a edició, i que té previst obrir portes els dies 25 i 26 de desembre.

El tinent d’alcalde i regidor del barri, Fèlix Larrosa, ha realitzat aquest matí una visita als voluntaris que col·laboren en aquesta representació nadalenca, en la qual participen fins a 200 figurants, amb la finalitat de promocionar el barri, fer família i integrar el veïnat de Magraners, segons ha explicat un dels membres del col·lectiu.

Els organitzadors han anunciat que enguany introduiran com a novetats un canvi en el recorregut així com noves escenes i peces musicals, que ambienten el pas dels visitants.

Una de les característiques que singularitza el pessebre és el seu caràcter ecològic, ja que s’elabora amb metalls reciclats o reutilitzats. Les construccions es fan amb bales de palla, tetrabriks, llaunes, plàstics o suro.

El pessebre vivent de Magraners, va començar a fer-se l’any 1964 amb la iniciativa d’Encarna López, Francisco Céspedes, Francisco Martos i la parròquia del barri, al carrer Nostra Senyora dels Àngels. El veïnat cedia les seves cases per representar els quadres tradicionals del Nadal, implicant el conjunt de veïns en aquesta representació col·lectiva. La representació ha evolucionat i s’ha instal·lat en diferents espais del barri fins al pessebre que es coneix avui en dia i que es munta a l’espai de l’Hangar, amb els quadres teatralitzats amb música i amb l’ús de materials reciclats en la construcció dels decorats.

ilerdent

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Teleponent t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Mediaponent, SL (Teleponent) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Mediaponent) dins de la UE.Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en direcció@teleponent.cat així com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://www.teleponent.cat/politica-de-privacitat/, així com consultar la meva política de privacitat.