ilerdent

Jornada domèstica la d’aquest dilluns al Festival Internacional de Cinema fantàstic de Sitges. Sense les aglomeracions habituals del cap de setmana, tot l’entorn de les sales semblava al matí un autèntic oasi de calma, fins al punt que ni tan sols semblava que es fes un festival de cine amb l’enrenou habitual que això comporta.

Dintre de les sales i als jardins del Melià, on es fan les entrevistes, la cosa era diferent. Per una banda, han visitat els platós alguns dels protagonistes de les pel·lícules autòctones de diumenge i dilluns i per una altra banda, alguna cadena de televisió ha convertit l’entorn en el seu plató per parlar de cinema.

Pel que fa al que s’ha vist a les pantalles, avui ha estat el dia del thirller El asesino de los caprichos, de Gerando Herrero, una pel·lícula que no és del gènere fantàstic, ni de terror, sinó un thriller escrit per Ángela Armero i que no ha passat com succeeix en moltes ocasions per la literatura per arribar a la pantalla. Joc de contraposicions. ‘Poli bona’, assenyada, casada, amb nens, que ha de compaginar la vida laboral i personal i ‘poli dolenta’, esquerpa, fumador, alcohòlica, de mal caràcter, que viu pel cos, no el seu sinó el de la policia. I en mig uns gravats de Goya que són el centre d’una sèrie d’assassinats que qüestionen el joc brut que també s’amaga al darrere del món de l’art.

Efectista, a mida per Maribel Verdú i Aura Garrido que avui s’ha passejat també pel festival presentant la pel·lícula abans que el proper dia 18 d’octubre arribi a les sales comercials.

L’altre títol de la jornada ha estat una producció basca, en aquest cas en la Secció Oficial Fantàstic. Es tracta de El hoyo, signada per Galder Gaztelu-Urrutia, una surrealista història feta a la mida de festivals més que sales comercials en la que El Goreng es lleva vora el Trimagesi, a la planta trenta-tres d’un lloc amb aspecte de presó. Com més amunt estàs, millor per cobrir les teves necessitats. Com més baixes, el menjar afluixa i cadascú ha d’intentar sobreviure confiant en la seva determinació.

I per últim no hem d’oblidar el títol que tanca la jornada d’aquest dilluns i que pertany també a la secció del Fantàstic, però fira de concurs. Es tracta de The Lighthouse (El Faro), de Robert Eggers (La bruja), i que ara es trasllada a una illa de Nova Anglaterra a les acaballes del segle XIX. Allí coneixerem a dos faroners, un de jove i inexpert, i l’altre veterà i borratxo. Tos dos ens endinsaran en una atmosfera al·lucinògena filmada en blanc i negre, en un entorn d’aïllament i sotmesos als capricis de la natura i als seus propis secrets personals.

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Teleponent t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Mediaponent, SL (Teleponent) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Mediaponent) dins de la UE.Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en direcció@teleponent.cat així com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://www.teleponent.cat/politica-de-privacitat/, així com consultar la meva política de privacitat.