real
Imatge de l'Hotel Real de Lleida
La Paeria ciutat neta
Globallleida-Àrea d'emprenedoria i empresa-

 Els agents de la policia espanyola que s’allotjaven a l’Hotel Real de Lleida han marxat aquest divendres al matí, segons han confirmat a l’ACN des del mateix establiment.

El contracte d’allotjament que tenien per a l’estada d’aquests dies a la capital del Segrià, motivada pel dispositiu del referèndum de l’1-O, ha vençut i per això les desenes d’agents que s’hi estaven han marxat. Tot apunta que aquests agents no marxen gaire lluny de les terres de Ponent i s’instal·laran a municipis de la Franja de Ponent, com Fraga, on ja fa dies que els hotels acullen agents també de la policia espanyola i la Guàrdia Civil. La presència dels agents de la policia espanyola havia generat malestar, no només per les càrregues de diumenge contra la gent que anava a votar, sinó també per les denuncies públiques d’algunes veïnes que havien rebut comentaris indiscriminiatoris i amenaçadors per part d’alguns policies.

Veïns de Lleida han denunciat aquesta setmana a regidors de l’Ajuntament de Lleida i per xarxes socials haver rebut intimidacions i assetjaments verbals per part d’agents de la policia espanyola i de la Guàrdia Civil pels carrers de Lleida pròxims als llocs on aquests efectius estaven allotjats o treballen, com ara el Centre Històric o el barri de Cappont. Una de les noies afectades, va explicar a l’ACN que dimecres, quan es dirigia en bicicleta a la universitat, va passar davant de la caserna de la policia espanyola, pel mig dels agents que ocupaven la vorera, i un d’ells es va girar i li va cridar ”a que et dono una hòstia”.

Una altra noia, que viu a prop de l’Hotel Real va dir que estava ”atemorida” perquè havia viscut dues intimidacions dilluns. Una d’elles ”quan venia de la manifestació, amb una enganxina, un dels agents se’m va quedar mirant i em va cridar ‘vine aquí, valenta”.

ilerdent

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Teleponent t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Mediaponent, SL (Teleponent) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Mediaponent) dins de la UE.Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en direcció@teleponent.cat així com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://www.teleponent.cat/politica-de-privacitat/, així com consultar la meva política de privacitat.