foto: Paeria
La Paeria ciutat neta
Globallleida-Àrea d'emprenedoria i empresa-

Un any més, milers de lleidatans han sortit al carrer aquest vespre per acompanyar i contemplar la solemne i penitencial processó del Sant Enterrament, que ha desfilat per diversos carrers del centre de la ciutat, amb els diferents passos que representen la Passió i Mort de Jesús.

El paer en cap, Àngel Ros i el bisbe de Lleida, Mons. Salvador Giménez Valls, han presidit aquesta processó de Divendres Sant, que organitza la Congregació de la Puríssima Sang, i que té com a imatges més representatives el Crist Jacent i el tabernacle de la Mare de Déu de la Soledat, que tanquen el seguici.

El prior de la Congregació de la Sang, Àngel Simó, ha informat que més d’un miler de persones han participat en aquesta manifestació de pietat popular, precedida per l’esquadra romana, formada per uns 130 armats, i que calculava que uns 10.000 lleidatans han contemplat la processó.

Com és tradicional, els Armats de la Sang han obert camí a la quinzena de passos i creus que han participat en l’acte i de les 17 confraries que els han acompanyat. El primer ha estat el de l’Oració Horta, de la confraria dels Pagesos, per continuar amb el pas de la Flagel·lació, de la confraria de la Mercè Pares Mercedaris; el pas de l’Ecce Homo, de la confraria del Centre Gallec; el pas del Natzarè, de la confraria del Natzarè de la Mariola; el pas Ecce Filius Tuus, de la confraria de la Casa d’Aragó; el pas del Crist dels Portants de Sant Llorenç; el pas del Crist de la Sang, dels congregants de la Puríssima Sang; el pas del Crist de l’Agonia, de la confraria del Crist de l’Agonia, i el pas del Descendiment, de la confraria de la Sagrada Família i Sant Cristòfol.

La processó l’han tancat el pas del Crist jacent, de l’Associació de Portants del Crist jacent, i el pas de la Soledat, de la Congregació de la Puríssima Sang.

Diversos regidors de la Paeria, entre qui hi havia els tinents d’alcalde Xavier Rodamilans i Montse Parra, i autoritats locals han assistit a la processó, que ha sortit a les 9 del vespre de l’església de la Sang i ha passat pel carrer Sant Antoni, avinguda Catalunya, Lluís Companys, Unió, Manuel de Palacio, Acadèmia i Alcalde Costa per tornar a sortir a l’avinguda Catalunya, i d’allí al carrer Sant Antoni, per acabar de nou al punt d’inici, a l’església de la Puríssima Sang.

Al matí, diferents parròquies de Lleida han fet els tradicionals viacrucis, essent els més matiners els de les del Santíssim Salvador (Pardinyes) i de la Sagrada Família (Cappont), i el més popular, el de Sant Martí, que ha transcorregut des del temple del barri antic fins a la Seu Vella. També cal destacar els del centre de la ciutat, que ha anat des de l’Església del Carme fins a la de Sant Pere, i el del barri de la Mariola, que ha sortit de la parròquia de Sant Pau, per finalitzar a la Mercè.

Altres manifestacions de pietat popular, prèvies a la processó del Sant Enterrament, han estat a la tarda el ‘pasacalle’ dels Armats de la Sang i la representació de “la Passió de Lleida”, a càrrec del grup teatral TOAR, a l’Església del Carme.

Pel que fa al programa d’actes de la Setmana Santa a Lleida, demà, dissabte, a les 10 del matí, hi ha prevista una processó des de l’Església de Mare de Déu de la Mercè fins al Centre Penitenciari de Ponent, organitzada per la mateixa parròquia, i la Solemne Vetlla Pasqual, a la Catedral Nova, a les 11 de la nit.

Diumenge, també a la Catedral, a les 12 del migdia, es farà la Missa de Resurrecció.

ilerdent

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Teleponent t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Mediaponent, SL (Teleponent) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Mediaponent) dins de la UE.Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en direcció@teleponent.cat així com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://www.teleponent.cat/politica-de-privacitat/, així com consultar la meva política de privacitat.