Mollerussa ha estrenat aquest dilluns la nova estació d’autobusos de la localitat, situada just al davant de la del ferrocarril. Així mateix, també s’ha obert al públic el pas inferior per a vianants que creua per sota les vies del tren i que connecta ambdues estacions i, a la vegada, l’estació d’autobusos amb el municipi. La nova estació, que ocupa una superfície d’uns 2.800 metres quadrats i té capacitat per a sis autobusos, està coberta per una marquesina metàl·lica i també disposa d’una zona d’espera i informació tancada per als usuaris i de lavabos. L’execució d’ambdues instal·lacions ha anat a càrrec del Departament de Territori i Sostenibilitat i ha suposat una inversió d’1,7 milions d’euros. La posada en servei de la nova instal·lació ha fet que algun usuari que no se n’havia assabentat es dirigís inicialment a la vella estació d’autobusos, que ja ha deixat de funcionar. En aquest sentit, l’alcalde Marc Solsona ha demanat paciència als usuaris durant aquesta primera setmana i ha remarcat que el canvi es fa amb “voluntat de servei públic i pel bé dels ciutadans”.

La nova estació d’autobusos que ha construït Territori i Sostenibilitat a Mollerussa ha entrat en funcionament aquest matí. La instal·lació, que substitueix la que havia funcionat fins ara situada al carrer de la Forestal d’Urgell i que aquest diumenge ja va deixar de prestar servei, ocupa una superfície de 2.800 metres quadrats. Juntament amb la nova estació, s’ha obert el pas inferior que s’ha construït per a connectar la instal·lació amb el municipi, per sota de les vies del tren. Ambdues actuacions sumen una inversió d’1,7 MEUR.

La nova estació se situa davant de l’estació del tren de Mollerussa , a la banda nord de les vies. Compta amb una àmbit d’andanes i zona d’espera exterior amb una capacitat d’estacionament per a cinc autobusos en bateria, i disposa d’una zona per a un autobús addicional, a banda de zones reservades per a estacionament d’autobusos i taxis. D’altra banda l’estació es completa amb una zona d’espera i informació a l’usuari, amb sala d’espera tancada i lavabos. La zona d’espera exterior i l’edifici de serveis de l’estació estan coberts amb una estructura metàl·lica. En concret, la construcció de l’estació ha comptat amb un pressupost de 872.000 euros.

La nova estació d’autobusos registrarà anualment uns 165.000 viatgers. Hi operaran les companyies SA Alsina Graells de Auto Transportes, Autocars Salvia, SL i Autocars del Pla, SL, que ofereixen els serveis de transport interurbà Barcelona-Cervera-Tàrrega-Lleida, la Guàrdia-la Fuliola-Lleida, Balaguer-Mollerussa, les Borges Blanques-Mollerussa, Puiggròs-Lleida, Vila-sana – Lleida, Bellvís-Mollerussa i Barbens-Mollerussa-Lleida.

L’entrada en funcionament de la nova estació de busos ha comportat la modificació del recorregut de les línies de transport interurbà. Així mateix, com a complement, i per tal de millorar l’accés dels ciutadans als serveis de transport per carretera, de comú acord amb l’Ajuntament de Mollerussa, s’ha fixat una nova parada, a la carretera de Torregrossa, a la zona de la rotonda de la Font d’Albada, on efectuaran parada els serveis Balaguer-Mollerussa, les Borges Blanques-Mollerussa, Puiggròs-Lleida i Bellvís-Mollerussa.

Obertura del pas inferior

Amb l’entrada en servei de la nova estació, també s’ha obert el pas inferior per a vianants que Territori i Sostenibilitat ha executat com actuació complementària. Aquest pas sota les vies del ferrocarril connecta la nova estació de busos amb el municipi; dona continuïtat a la trama urbana i millora la permeabilitat i la mobilitat d’aquesta zona, fins ara dividida per la línia del tren. L’alcalde Marc Solsona ha quantificat l’estrena com una “bona notícia” i ha destacat que gràcies a la connexió per sota de les vies es “connecta en mateix àmbit tren i bus”, amb la voluntat que els usuaris “puguin disposar de més freqüències de transport públic cap a les diferents destinacions”.

Mollerussa
Imatge d’un usuari creuant per sota les vies del tren pel nou pas inferior que connecta les estacions d’autobusos i del ferrocarril de Mollerussa

L’estructura del pas soterrat té una longitud de 15,5 metres i 4 d’amplada, amb una alçada lliure a l’interior de 2,75 metres, i està adaptat a persones amb mobilitat reduïda mitjançant rampes i ascensors a banda i banda del pas. Les obres van suposar una inversió de 855.000 euros. L’estació i el pas inferior, de titularitat del Departament de Territori i Sostenibilitat, seran gestionats per l’Ajuntament de Mollerussa.

Valoració positiva dels primers usuaris

Els primers usuaris de la nova estació n’han fet una valoració positiva, especialment pel fet d’estar situada al costat de la de trens amb la qual es connecten mitjançant el pas inferior. Tot i això, algun ha explicat que no s’havia assabentat de la posada en marxa de la nova estació d’autobusos i que primer havia anat a la vella on s’ha trobat amb una nota informativa que explicava que havia deixat de funcionar des d’aquest diumenge. En aquest sentit, Marc Solsona ha demanat “paciència” en aquesta primera setmana per la novetat que suposa i ha reivindicat que el canvi s’ha dut a terme amb “voluntat de servei públic i pel bé dels ciutadans”. D’altra banda, algun altre usuari ha reclamat més zona d’aparcament per a vehicles privats a prop de la nova instal·lació.

Estrena sense inauguració oficial

Finalment, l’alcalde de Mollerussa ha remarcat que la posada en servei de la nova estació d’autobusos s’ha fet sense “una inauguració com cal” i amb la presència de representants polítics”, fet que ha atribuït a l’aplicació de l’article 155 “que fa que tinguem el Govern cessat”, ha lamentat Solsona. (acn)

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here