L’Ajuntament de Mollerussa espera poder aprovar aviat el pla de sanejament que li ha de permetre contractar crèdit per poder eixugar el deute acumulat de la liquidació de 2019. Aquest puja a més de 12 MEUR i fixa la ràtio d’endeutament del consistori en un 81,77%.
L’alcalde de Mollerussa, Marc Solsona, ha reconegut que la situació econòmica no és “bona” i ho ha atribuït a les inversions que es van fer entre el 2018 i el 2019 però també a l’arribada de la pandèmia.
En aquest sentit, ha desmentit les afirmacions del portaveu del PSC, Joel Bastons, que ha dit que el deute puja a 15 MEUR i s’ha mostrat tranquil i confiat que aquest 2021, els comptes “es posaran a lloc” per l’arribada de projectes i activitats que faran “reconduir la situació”.
L’alcalde també ha volgut desmentir que els capítols 1 i 2 del pressupost tinguessin un increment d’1 MEUR aquell any. “És mentida”, ha remarcat, i ha dit que per contra, pel que fa al de persona, es va reduir en 217.000 euros tot i que les despeses corrents si que van pujar 504.000 euros.
Solsona ha atribuït aquest situació al fet que el 2019 va ser un any que es va amortitzar molt deute, més de 2 MEUR. Així mateix, hi va haver una inversió executada de més de 3 MEUR i l’any abans, aquesta va ser de 3,6 MEUR, per tant, són els anys on s’ha fet més despesa en inversió. En aquest sentit, ha recordat que el pressupost de 2021 ja preveia l’operació de crèdit i es va comptar amb el suport del grup del PSC que ara ha posat en entredit l’aprovació del compte general en el Ple extraordinari que tindrà lloc dijous.
Finalment, Solsona s’ha mostrat convençut que el 2021 serà un any en que els comptes “es posaran a lloc”. Per això ha dit que estan “tranquils” perquè les properes setmanes hi haurà “planificació, molta activitat i projectes que faran reconduir la situació”.
Teleponent t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Mediaponent, SL (Teleponent) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Mediaponent) dins de la UE.Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en direcció@teleponent.cat així com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://www.teleponent.cat/politica-de-privacitat/, així com consultar la meva política de privacitat.