La momia
Un fotograma de la pel·lícula (Universal)

Després d’una àmplia campanya de promoció i l’aposta de la Universal per la recuperació dels seus clàssics de terror, aquesta setmana arriba al cinema la darrera pel·lícula de Tom Cruise, La momia, en la que es fa una nova relectura de la història i on els efectes especials i les escenes d’acció més complexes es donen la mà. Un altre dels convidats és el Capità Calçotets, que arriba sota el paraigües de la Dreamworks i que trasllada al cinema el personatge literari. A banda de Patria, o es narren els orígens de Catalunya, la comèdia demana el seu lloc amb Una policia en apuros, una comèdia frances d’aquelles que ens arriben cada tres setmanes o cada mes dient-nos que ha estat tot un fenòmen de taquilla. Doncs això.

LA MOMIA

Cartell de la pel·lícula (Universal)

Malgrat estar enterrada en una cripta en el més profund del desert, una antiga, la destinació del qual li va ser arrabassada injustament, es desperta en la nostra època i fa gala d’una maldat que ha crescut fins a límits insospitats amb el pas de milers d’anys.
Des de les immenses sorres d’Orient Mitjà, fins a uns laberints desconeguts sota el Londres actual, La momia ofereix una nova perspectiva d’un món de déus i monstres.
Rodada en tres continents, amb 50 decorats diferents, 64 sessions de gravetat zero, un sarcòfag de 125 quilos, milers d’efectes especials i visuals, dècades d’imaginació, més de tres-cents mil metres de negatiu rodat i una infinitat de vehicles de transport. La momia és el resultat de l’enorme esforç del repartiment i de l’equip tècnic que van treballar innombrables hores per plasmar aquesta epopeia d’acció i aventures nascuda fa 5.000 anys. Després de molt de temps, ja ha arribat el moment de conèixer a la princesa Ahmanet.

És curiós, però la nostra fascinació pels monstres té un començament molt cinematogràfic.
Els exploradors havien excavat la majoria de les mòmies de la reialesa egípcia quan els arqueòlegs britànics Howard Carter i Lord Carnarvon van descobrir la tomba d’un molt jove faraó anomenat Tutankamón en 1922. Casualment, va coincidir amb l’explosió del cinema. El tema va fascinar al món sencer, però ningú va presagiar el tremend èxit de la primera pel·lícula sonora en 1923.
Els espectadors tampoc esperaven sentir autèntica por en una sala de cinema fins que va aparèixer Boris Karloff, que havia encarnat al Monstre de Frankenstein l’any anterior, en el paper de la primera Mòmia cinematogràfica, Imhotep, en l’obra mestra de Karl Freund rodada per a Universal Studios en 1932. Els crits de terror que omplien les sales, procedents del públic i de la pantalla, no passaven per la imaginació de ningú deu anys abans.
El cineasta Sean Daniel, que en 1985 va ser el president de producció més jove de tota la història d’Universal des dels seus començaments, sempre va sentir fascinació pel tema, la qual cosa va demostrar en produir l’última trilogia de la mòmia. Ja com a productor independent va proposar fa més de quatre anys a Universal reimaginar i rellançar a l’antiheroi personificat per la Mòmia per a una nova generació… disposada a deixar-se fascinar i aterrir per la fosca criatura, com va ocórrer amb generacions precedents.
Sean Daniel estava convençut que l’immortal personatge no havia perdut un àpex del seu poder. De fet, el productor i autèntic padrí dels moderns lliuraments de la mòmia, va començar a estudiar el material en 1994. “Des dels meus començaments en Universal, sempre vaig defensar que havíem de seguir amb La mòmia. Em sembla que el personatge diu molt de la nostra idea de la vida i de la mort, i de qui ho controla”, comenta el productor. “És misteriós, fosc, electritzant i aterridor. Mai he deixat de voler veure pel·lícules de la mòmia i per això sempre les he defensat. Crec en les cintes de monstres com un gènere propi, i que aquests irresistibles personatges i històries atreuen a un públic mundial”.

CAPITÀ CALÇOTETS: LA SEVA PRIMERA PEL·LICULASSA

Capitán calzoncillos
Cartell de la pel·lícula (Dreamworks-Fox)

Després d’uns dies de sequera pel que fa a produccions destinades al públic infantil, arriba aquest divendres aquesta pel·lícula d’animació basada en la sèrie de llibres de l’autor i il·lustrador Dav Pilkey, El Capità Calçotets. La pel·lícula se centra en l’amistat entre dos nens creatius i entremaliats de primària, que accidentalment converteixen al seu malvat director en el Capità Calçotets, un superheroi de la seva pròpia creació. Així, un dia, quan el seu malvat director amenaça amb posar als amics en classes separades, accidentalment ho hipnotitzen i ho converteixen en el Capità Calçotets.

El primer lliurament d’aquesta sèrie de 12 llibres de Dav Pilkey es va publicar en 1997. La sèrie s’ha traduït a 20 idiomes i ha venut 80 milions de llibres a tot el món. Els nens de tot el món han gaudit amb les simples i expressives il·lustracions, l’humor poc convencional i les trames enginyoses dels llibres, mentre que als pares els encanta que els llibres inspirin als seus fills a llegir més. La pel·lícula, el 35è. projecte d’animació de DreamWorks Animation, està basada en els quatre primers llibres de la sèrie de Pilkey.
El film està dirigit per David Soren, un veterà de DreamWorks, amb una filmografia que inclou Turbo i dos curts de Madagascar, Feliz Madagascar i Madagascar: La pócima del amor. A més, ha estat artista gràfic de Shrek, El espantatiburones i Vecinos invasores.

UNA POLICÍA EN APUROS

Una policia en apuros
Cartell de la pel·lícula (DeAPlaneta)

Johanna Pasquali no és la típica agent de policia. Distreta, maldestra i amb una memòria sensiblement millorable. Des d’un punt de vista estrictament professional és agradable… i un zero a l’esquerra. Encara que destaca per la seva bona punteria, la seva habilitat per al combat cos a cos i la seva intuïció policial, la seva malaptesa l’ha convertit en una amenaça tant per als criminals com para els seus companys de treball i els ciutadans en general.
Relegada a missions tan perillosos com posar multes de trànsit i investigar petits furts en botigues, dedica cada minut del seu temps lliure a fer realitat el seu somni: ser la primera dona a entrar en el R.A.I.D.1, la unitat d’elit de la policia francesa.
Johanna és admesa al programa de formació del R.A.I.D., si be no per mèrits propis sinó per politiquejos i motius foscos. Al centre se les haurà de veure amb Eugène Froissard, l’agent més misogin de tota la unitat. Aquesta parella tan mal avinguda haurà de detenir a la Banda dels Lleopards, que està darrere d’alguns dels robatoris més impressionants comesos als carrers de París.
Per realitzar la seva missió hauran de trobar la manera de treballar junts sense llençar-se les andròmines al cap, ja sigui en les activitats de formació o en els casos tan extravagants que els assignen.
Una policia en apuros és una comèdia esbojarrada que pren com a punt de partida les històries reals d’aquests herois quotidians, sempre un exemple d’humilitat i valentia.

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Teleponent t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Mediaponent, SL (Teleponent) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Mediaponent) dins de la UE.Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en direcció@teleponent.cat així com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://www.teleponent.cat/politica-de-privacitat/, així com consultar la meva política de privacitat.