L’exministre de diversos governs de José María Aznar, exlíder del PPC i empresari, Josep Piqué, ha mort als 68 anys.
Josep Piqué nascut a Vilanova i la Geltrú ha estat president de Vueling i conseller delegat de l’empresa OHL. El 1996 va ser nomenat ministre d’Indústria i dos anys després compaginava el càrrec amb el de portaveu del govern espanyol. En la següent legislatura va ocupar les carteres de ministre d’Assumptes Exteriors entre el 2000 i el 2002, quan va esclatar la guerra de l’Iraq, i la de ministre de Ciència i Tecnologia del 2002 al 2003. Des de l’octubre del 2002 fins al 2007 va ser president del PPC. El doctor en Ciències Econòmiques i llicenciat en Dret per la UB va militar, en la seva joventut, a organitzacions d’esquerres com el PSUC.
La notícia s’ha conegut a través d’un comunicat enviat per la família a la COPE i fonts del PP han confirmat la seva mort posteriorment. Piqué va néixer el 21 de febrer del 1955 a la capital del Garraf, fill de l’últim alcalde franquista de la localitat.
A la política catalana, Piqué es va presentar com a candidat del PPC a les eleccions al Parlament del 2003.
Va quedar en quart lloc per darrere de CiU, PSC i ERC. El 2007 va presentar la seva dimissió com a president del PPC i de diputat al Parlament després de fer-se pública la decisió del llavors secretari general del PP, Ángel Acebes, de no comptar amb les persones de confiança de Piqué com a responsables del comitè de campanya del partit per a les eleccions al Congrés.
En el terreny econòmic, Piqué ha ostentat la presidència del Cercle d’Economia, i ha presidit societats com Erkimia, Fesa-Enfersa i Ercros. Precisament, va ser acusat de frau quan era ministre per les seves activitats com a president d’Ercros el 1992. Finalment, va ser exculpat i l’Audiència Nacional va arxivar el cas Ertoil.
L’agost del 2013 va deixar de ser president de Vueling i un mes després va patir una hemorràgia cerebral lleu. Després va ser nomenat conseller delegat a OHL i des del 2017 era membre del consell d’administració de SEAT.
El 2021 la CNMV el va multar, juntament amb la resta d’exconsellers d’Abengoa, per infracció molt greu per no presentar els comptes de l’exercici del 2019. ACN







Aquesta web t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Teleponent com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Teleponent) dins de la UE.Veure política de privacitat de Webempresa. (https://www.webempresa.com/aviso-legal.html). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en direcció@teleponent.cat així com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://www.teleponent.cat/politica-de-privacitat/, així com consultar la meva política de privacitat.