municipalia
Torrons Alemany

La 21a edició de Municipàlia (Fira Internacional d’Equipaments i Serveis Municipals) i la 5a edició d’Innocamping (Saló Nacional Professional de Serveis i Equipaments per als Càmpings, Allotjaments Turístics i Empreses Esportives i de Lleure) va tancar dijous les portes amb un alta nivell de satisfacció per part dels visitants i unes excel·lents perspectives de negoci per part dels expositors.

L’alcalde de Lleida, Miquel Pueyo, ha destacat la quantitat de visitants professionals que s’han donat cita en aquesta edició de Municipàlia, 22.538 en total, el que suposa un increment del 18% respecte a l’anterior edició. 

Bàner retroba't La Paeria

Quan a la procedència, Pueyo ha explicat que a nivell estatal s’han registrat visitants de totes les comunitats autònomes. En aquest sentit, i a banda dels visitants professionals de Catalunya, destaquen els procedents de Madrid, València, Alacant, Saragossa, Osca, Illes Balears, Castelló i Múrcia. Els expositors internacionals, de la seva banda, procedien d’Alemanya, Bèlgica, Dinamarca, França, Itàlia i Portugal.

Pel que fa al públic, l’alcalde de Lleida ha dit que la vocació internacional de Municipàlia ha queda reflectida i refermada amb la presència de visitants professionals procedents de 23 països de 4 continents.

En el cas d’Europa, podem citar visitants d’Alemanya, Dinamarca, Eslovènia, Estònia, Finlàndia, Luxemburg, Països Baixos, Polònia, Suïssa, França, Itàlia., Portugal i Andorra. Mentre que en el cas de Llatinoamèrica, s’han registrat representants d’Argentina, El Salvador, Veneçuela, Bolívia, Perú, Mèxic, República Dominicana i Equador.

Molts d’aquests últims han viatjat a Lleida en el marc de la missió tècnica internacional d’alcaldes, regidors, alts directius i tècnics de les administracions públiques coorganitzada per Fira de Lleida i la UIM (Unión Iberoamericana de Municipalistas). Com a curiositat, han passat també per la fira visitants professionals de Corea del sud i d’Etiòpia.

Pueyo ha dit que Municipàlia i Innocamping ha girat a l’entorn de tres eixos, “la sostenibilitat i el reciclatge, la innovació tecnològica i la transformació digital lligades a les Administracions, i el nou model de mobilitat urbana cap al qual camina el món sencer”.

Respecte a aquest darrer punt, el paer en cap ha aprofitat per demanar a la Generalitat una nova línia de subvencions per cobrir el gran dèficit generat en el transport públic, donat que l’any 2020 el nombre de viatgers va descendir en un 50% degut a la pandèmia, “davallada que es manté al mateix nivell durant l’any 2021”. 

La consellera anuncia una pròrroga per justificar el PUOSC

L’acte de cloenda del certamen ha anat a càrrec de Laura Vilagrà, consellera de la Presidència de la Generalitat de Catalunya, qui ha anunciat públicament que la Generalitat prorrogarà novament, aquest cop fins a juny de 2022, el termini que tenen els ajuntaments per justificar les obres de el Pla Únic d’Obres i Serveis de Catalunya (PUOSC) de 2020.

Aquesta pròrroga, que tindrà caràcter extraordinari i automàtic, sense que els ajuntaments hagin de demanar l’ampliació, respon al fet que la crisi sanitària ha provocat molts problemes als municipis per portar a terme els seus projectes i justificar-los a temps. A banda d’aquest anunci, Vilagrà ha destacat també que la “Generalitat treballarà durant aquesta legislatura en un tema bàsic com és la digitalització del món rural”.

El director general de Fira de Lleida, Oriol Oró, ha incidit en l’alt nivell de satisfacció per part dels visitants i en les excel·lents perspectives de negoci dels expositors. Respecte a quests últims, ha destacat “la gran resposta del sector empresarial, que ha fet confiança a la fira com a plataforma comercial i de promoció, amb 300 empreses expositores i el 100% d’ocupació de l’espai firal disponible”. 

Parlant als visitants, Oró ha incidit en que es tracta de professionals amb el perfil idoni per a aquests salons, ja que “en la seva majoria han estat alcaldes, regidors i alts directius, en el cas de Municipàlia, i propietaris, gerents i gestors dels grups empresarials vinculats als càmpings, en el cas d’Innocamping, tots ells molt interessats en l’adquisició dels productes i serveis exposats”. Oró ha incidit també en la diversitat de procedència dels visitants, “el que palesa el prestigi que el certamen té arreu com a cita de referència d’aquests sectors”.

 

ilerdent

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Teleponent t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Mediaponent, SL (Teleponent) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Mediaponent) dins de la UE.Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en direcció@teleponent.cat així com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://www.teleponent.cat/politica-de-privacitat/, així com consultar la meva política de privacitat.