estacions
Uns quants esquiadors a l'estació de Port Ainé
La Paeria ciutat neta
Globallleida-Àrea d'emprenedoria i empresa-
La neu i el fred han arribat a les estacions del Grup FGC amb la intenció de quedar-se. Les fortes nevades caigudes en els últims dies han deixat una estampa ben blanca a La Molina, Vall de Núria, Vallter 2000, Espot i Port Ainé. El millor cap de setmana de la temporada arriba amb la previsió d’obrir tots els dominis esquiables i amb un clima idoni.
Gràcies a les precipitacions en forma de neu registrades des del cap de setmana fins el dia d’avui, les 5 estacions acumulen gruixos màxims de més de 3 metres. A més, aquesta neu serà de màxima qualitat gràcies a les baixes temperatures que asseguren un estat òptim de la neu.
La Molina compta amb unes condicions immillorables: gruixos de neu que van des dels 200 cm fins als 360 cm. A dia d’avui disposa de 58 pistes obertes i 55 quilòmetres esquiables. Els esquiadors poden accedir-hi a través del Túnel del Cadí, Collada de Toses i Castellar de n’Hug (amb ús de cadenes).
Al Pallars Sobirà, Port Ainé acumula fins a 210 cm de gruixos de neu, una de les nevades més important dels darrers anys, ja que l’any 2017, durant el mateix període, va registrar fins a 92 cm. L’estació, a més, compta amb un 100% de pistes obertes (25) i  quilòmetres esquiables (27 km). Està previst que dijous 8 l’Snowpark funcioni parcialment i que divendres 9 totes les línies estiguin obertes. Els visitants d’Espot, per la seva banda, poden gaudir d’un màxim de 225 cm de gruixos de neu (145 cm com a mínim), de totes les pistes (22) i de la totalitat dels quilòmetres esquiables (25 km). La temporada passada l’estació, va acumular fins a 95 cm de gruixos de neu durant les mateixes dates.
Pel que fa a les nevades històriques, destaquen les del febrer del 1996, en què es van registrar fins a 175 cm, les del novembre del 2013, amb 112 cm, i les del març d’aquell mateix amb, amb 91 cm.
ilerdent

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Teleponent t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Mediaponent, SL (Teleponent) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Mediaponent) dins de la UE.Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en direcció@teleponent.cat així com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://www.teleponent.cat/politica-de-privacitat/, així com consultar la meva política de privacitat.