Llibres, oci, música i pel·lícules entre els articles més venuts per la xarxa

Amb l’arribada del Nadal, l’alegria, els bons desitjos i l’optimisme inunden les llars espanyoles. Aquest optimisme va a potenciar que els usuaris facin més compres i gastin més diners en aquestes dates. Segons un recent estudi de la consultora Deloitte, la confiança dels consumidors en la recuperació econòmica del nostre país ha augmentat fins al 74%, pel que fa al 63% de l’any 2015, portant-los a gastar una mitjana de 682 euros en compres nadalenques. De fet, aquestes bones perspectives han fet pujar a Espanya al segon lloc del ránking europeu de mitjanes de despesa durant aquestes festes, per sobre d’Alemanya (529 euros) i Rússia (348 euros), sent superat únicament per Dinamarca (689 euros).

Del pressupost destinat a aquestes dates tan assenyalades, la quarta part anirà a parar als regals de Nadal (178 euros de mitjana), l’adquisició de la qual es farà en un 80% de forma online per part de 9 de cada 10 famílies espanyoles, tal com revela l’informe elaborat per Privalia. Aquesta anàlisi també desvetlla que el moment favorit del dia per fer-se amb els presents és a la nit, després que els més petits de la casa s’hagin dormit, i que el mitjà per excel·lència per dur a terme les compres són els Smartphones l’ús dels quals per a aquest tipus de compres ha augmentat fins al 48%, molt per sobre de la mitjana europea.
Els mitjans online donen una major facilitat per comparar preus i opinions d’altres usuaris, la qual cosa és molt important per als espanyols a l’hora d’adquirir un producte o un altre”, recorda Eduardo Esparza, Country Manager de Webloyalty, proveïdor capdavanter internacional de programes d’estalvi online per eCommerce.

Així i tot, pel que fa als llocs on comprar, els consumidors segueixen sent molt conservadors doncs els grans magatzems continuen ocupant el primer lloc amb un 51% dels clients, seguits de les tendes especialitzades amb un 44% i els hipermercats i els supermercats amb un 41%.

No obstant això, “les preferències dels usuaris segueixen en constant canvi doncs cada vegada busquen més una integració entre la compra online i presencial, com per exemple poder demanar un producte esgotat en la tenda física a través d’Internet”, assenyala Escampi, la qual cosa preval més que la decoració o els punts d’empaquetat, tan importants en anys anteriors.

També es pot veure una evolució en el que concerneix a les dates en la qual els espanyols decideixen fer-se definitivament amb les seves compres nadalenques, doncs en els últims anys, aquestes s’han avançat com a conseqüència de l’arribada del Black Friday i el Cyber Monday, que conjuminen al 23% dels consumidors, mentre que el 39% ho farà en la primera quinzena de desembre i solament el 7% s’arriscarà a esperar a les rebaixes de gener.

Respecte als productes que més s’adquireixen a través d’un canal online, destaquen els llibres, l’oci, la música i les pel·lícules mentre que la moda, l’alimentació i els productes esportius segueixen sent els reis de la compra física.

Un altre dels productes estavella de les vendes de Nadal, és la Loteria, que cada any augmenta més els diferents perfils que decideixen fer-se amb ella a través d’Internet. Actualment els homes d’entre 30 i 49 anys copen el 65% del total segons un estudi de Ventura24. El nombre de dones continua en augment, aconseguit el 44% de totes aquelles persones que afronten aquestes dates amb il·lusió i esperança a través dels canals online.

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Teleponent t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Mediaponent, SL (Teleponent) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Mediaponent) dins de la UE.Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en direcció@teleponent.cat així com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://www.teleponent.cat/politica-de-privacitat/, així com consultar la meva política de privacitat.