La firma hortofructícola Nufri, amb la col·laboració de Plusfresc i Mans Unides, ha posat en marxa una campanya per valoritzar la poma Fuji de segona categoria, un producte que resulta més complicat de col·locar al mercat -i més tenint en compte els baixos preus de la fruita dolça- pel fet de presentar un aspecte visualment menys atractiu que la fruita de gamma alta, malgrat conservar tot el seu gust, segons ha remarcat Ignasi Argilés, director de producció i comercialització de Nufri. Així mateix, la iniciativa vol contribuir a reduir el malbaratament alimentari ja que molts cops aquesta poma de categoria inferior s’ha d’acabar llençant o destinar-la a la indústria, tal com ha assenyalat Xavier Navarro, responsable de fruites i verdures de Plusfresc. Alhora es vol contribuir a  ensenyar a gent de Camerun a cultivar productes agraris d’una forma sostenible.

Amb aquests objectius, Nufri comercialitzarà bosses envasades de Fuji en un format de dos quilos amb el lema ‘Ningú és perfecte, no et fiïs de les aparences i gaudeix del millor sabor’. Per dur a terme la campanya, l’empresa hortofructicultora compta amb la col·laboració de la cadena de supermercats Plusfresc, als establiments de la qual es poden adquirir les bosses envasades de poma Fuji. La iniciativa es durà a terme entre els mesos i de maig i juliol i Nufri preveu destinar-hi mig milió de bosses de dos quilos, fins a un milió de quilos. Tot i això, la firma manté converses amb altres cadenes de distribució per tal de fer arribar la campanya arreu de l’Estat.

Les bosses es comercialitzen a un preu per quilo lleugerament per sota del que tindria la Fuji de gamma alta, entorn a un 20% inferior, però no s’ha volgut rebaixar més ja que part dels ingressos que s’obtinguin de la venda d’aquestes pomes aniran per a un projecte de Mans Unides al Camerun. En concret, els diners es destinaran a una escola de capacitació agrària d’aquell país per ensenyar a la gent a cultivar productes agraris d’una forma sostenible. “No és un tema de donar peixos sinó d’ajudar a pescar”, ha assenyalat Argilés. Nufri es compromet a aportar a aquest projecte solidari un mínim de 3.000 euros, quantitat que s’incrementaria en funció de la resposta que acabi tenint la campanya de venda de pomes Fuji de segona categoria per parts dels consumidors.

El representant de Mans Unides, Àngel Alsina, ha recordat que l’ONG, amb la col·laboració de persones voluntàries, treballa per reduir la fam en els països desafavorits. En aquest sentit, ha destacat que el projecte al qual es destinaran part dels diners de la venda de les pomes Fuji pretén “millorar les condicions de vida en comunitats de camperols pobres per ajudar-los a guanyar-se la vida i a sortir de la misèria”.

El lema de la campanya de Mans Unides d’aquest 2017 porta per lema ‘El món no necessita més menjar sinó que necessita més gent compromesa’, amb l’objectiu de combatre la fam al món. “Sense adonar-nos-en llencem molts aliments, quan podrien arribar a les mans de moltes persones que moren per no tenir-los”, ha manifestat Maria Aurora Aubach, també de Mans Unides. I és que segons l’ONG, actualment un terç dels aliments que es comercialitzen al món acaben llençats a les escombraries.

Des de Nufri han explicat que en funció de l’acollida que tingui la iniciativa i amb vista a l’any vinent, la firma es plantejarà si repeteix la campanya amb la Fuji o si l’amplia a altres varietats de fruita.

Vídeo i Foto ACN

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Teleponent t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Mediaponent, SL (Teleponent) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Mediaponent) dins de la UE.Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en direcció@teleponent.cat així com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://www.teleponent.cat/politica-de-privacitat/, així com consultar la meva política de privacitat.