La Paeria ciutat neta
Globallleida-Àrea d'emprenedoria i empresa-

La consellera d’Ensenyament, Meritxell Borràs, acompanyada de l’alcalde de Lleida, Àngel Ros, han presidit aquest dijous la inauguració de la 10a edició de la Fira Formació i Treball que se celebra fins dissabte al pavelló 4 de Fira de Lleida i que compta amb una àmplia oferta formativa i innovadora comptant amb la participació de 21 empreses i entitats i 25 famílies de formació o disciplines representades.

El paer en cap ha destacat en el transcurs de l’acte que “Lleida va apostar per la FP fa 10 anys per potenciar-la en l’àmbit educatiu però també en el social i l’experiència ens ha demostrat que aquests estudis s’han convertit en una eina de competitivitat i en un ensenyament de prestigi”. Tant és així, ha dit Ros, que “el 60% dels titulats troben feina al cap de 6-7 mesos, un nivell d’inserció laboral que encara ha crescut més amb la posada en marxa de la FP dual. Sens dubte, aquest és el camí de l’educació per a aconseguir major desenvolupament empresarial”. Per la seva banda, la consellera ha posat de relleu que “el nivell d’ocupació va íntimament lligat al nivell de formació dels aspirants i ha destacat el paper de la FP com a decisiu en un moment en què la prioritat de tothom ha de ser la creació d’activitat econòmica i d’ocupació”. Ruiz ha anunciat que la demarcació tindrà sis nous cicles, tres dels quals seran únics a Catalunya: Ramaderia i Assistència en Sanitat Animal, Escultura aplicada a l’espectacle i Piragüisme en Aigües Braves

La 10a edició de la Fira de Formació i Treball “F&T ocupa una superfície bruta d’exposició de 4.000 m2 i acull 50 activitats professionals –entre conferències, tallers, demostracions i altres iniciatives relacionades amb la formació–, que es desenvolupen en la sala de conferències del pavelló 3, la zona d’exposició i també a l’exterior del pavelló.

La Generalitat de Catalunya té 30 estands –de les 25 famílies professionals i els propis de l’administració autonòmica– i mobilitza uns 200 professors i professores. Durant els tres dies es duen a terme nombroses accions entre l’alumnat que visiti la fira com ara l’elaboració de microvídeos, demostracions de maquillatge i perruqueria, visites guiades al recinte, activitats a l’exterior (pràctiques amb maquinària pesada, etc.), entre d’altres.

A la inauguració de la Fira de Formació i Treball també ha assistit els tinents d’alcalde Rafael Peris i Montse Parra, el director dels SSTT d’Ensenyament a Lleida, Miquel Àngel Cullerés; el president de la Cambra de Comerç, Joan Simó, i el director de Fira de Lleida, Oriol Oró, entre altres.

Primera jornada conjunta d’innovació i emprenedoria a Catalunya

Com a novetat, en aquesta edició s’ha celebrat la primera jornada conjunta d’innovació i emprenedoria a Catalunya, que organitza el Servei Territorial d’Ensenyament a Lleida, amb la col·laboració de les xarxes d’Innova FP i la Xarxa d’Emprenedoria de Catalunya. A la sessió han participat uns 50 alumnes de cicle superior, dividits en 10 grups, que han desenvolupat un repte innovador vinculat al territori.

Al saló també es facilita informació sobre la nova oferta formativa que només es desenvolupa a les comarques lleidatanes, com és el cas de piragüisme d’aigües braves, escultura aplicada a l’espectacle i ramaderia i assistència en sanitat animal. A més, s’incorporen noves formacions superiors i cursos especialitzats com la formació universitària, màsters i postgraus, amb la presència de la Universitat de Lleida i la Universitat Rovira i Virgili. Cal destacar la presència d’acadèmies d’idiomes, de música i entitats on es presentaran les opcions de formació per a joves, cursos a l’estranger, formació continuada i formació per a adults.

Destaquen també les demostracions, les activitats i les actuacions als estands de les famílies i les entitats participants, amb la presència de professors i alumnes. En aquest sentit, els visitants podran gaudir del funcionament d’una impressora 3D, retoc d’imatge, malabars de baristes, elaboració de pastisseria i rebosteria, maquillatge i perruqueria, entre d’altres. Els alumnes de la família professional de comerç i màrqueting dinamitzaran la fira a través de Facebook, Twitter i Instagram i assessoraran els assistents sobre el funcionament de les xarxes socials.

Pel que fa a les conferències destaquen les que impartiran la jove youtuber Belena Gaynor titulada “Com podem sobreviure els millennials?” (dijous 14, a les 12 h) i el director d’Organització i Desenvolupament de Persones a Schibsted Spain, Jaume Gurt, sobre “El camí per trobar feina” (divendres 15, a les 10 h.).

Les 25 famílies de formació representades són activitats físiques i esportives, administració i gestió, agrària, arts gràfiques, arts plàstiques i disseny, comerç i màrqueting, edificació i obra civil, electricitat i electrònica, energia i aigua, ensenyament d’esports, fabricació mecànica, fusta i moble, hoteleria i turisme, imatge i so, imatge personal, indústries alimentàries, informàtica i comunicació, instal·lació i manteniment, química, sanitat, seguretat i medi ambient, serveis socioculturals i a la comunitat, transport i manteniment de vehicles, indústries extractives i disseny, patronatge i confecció.

La fira romandrà oberta dijous dia 14 i divendres dia 15, de 9.30 a 19 h, i dissabte dia 16, de 9.30 a 14 h. L’entrada és gratuïta. La inauguració del saló es farà el dijous, a les 9.45 h, i serà presidida per Meritxell Ruiz, consellera d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya.

El saló de Formació i Treball “F&T” és organitzat per l’Ajuntament de Lleida, Fira de Lleida i la Generalitat de Catalunya, amb el suport del Departament de Treball, Afers Socials i Família de la Generalitat de Catalunya i GlobaLleida.

ilerdent

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Teleponent t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Mediaponent, SL (Teleponent) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Mediaponent) dins de la UE.Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en direcció@teleponent.cat així com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://www.teleponent.cat/politica-de-privacitat/, així com consultar la meva política de privacitat.