Els treballs de millora de la carretera LP-3322 que uneix Linyola, al Pla d’Urgell i Bellcaire d’Urgell, a la Noguera, començaran a finals del 2017. Així ho han assenyalat els alcaldes dels dos municipis, Àlex Mases i Jaume Montfort, respectivament, que també han volgut destacar ”l’agradable sorpresa” que la previsió del Departament de Territori i Sostenibilitat és de fer l’obra en una sola fase i finalitzar-la en el màxim d’un any. Aquesta via que registra un important volum de trànsit de cotxes, camions i tractors cada dia i que funciona com a ”connector comarcal” presenta un estat de deteriorament evident amb molts trams on l’asfalt està desgastat, amb forats i també amb un parell de ressalts i corbes perilloses amb falta de visibilitat. El fet que sigui una via molt estreta encara posa amb més risc els usuaris que hi circulen. El tram afectat és de 4,5 quilòmetres i es calcula que els treballs costaran uns 5,1 MEUR.
Mases i Montfort han explicat aquest dimecres la previsió la carretera ja que van demanar explicacions al Departament de Territori després de veure que als pressupostos 2017 només hi figurava una partida de poc més de 237.000 euros per aquesta via. Després de mantenir una reunió amb la directora del Departament a Lleida, Dolors Tella, i una conversa amb el mateix conseller Josep Rull, van poder aclarir que aquests diners són els que es destinaran a pagar les primeres certificacions de l’obra i que el gruix fort del projecte estarà inclòs als comptes del 2018.
Els alcaldes també van poder aclarir que l’obra no es faria per fases, tal com se’ls havia explicat inicialment que es duria a terme, sinó que la previsió que té el Govern és de fer-la tota de cop, de manera que els treballs s’allargaran un any i a la tardor de 2018 ja hauria d’estar acabada.
Àlex Mases ha recordat que la reivindicació perquè es millori aquesta via fa molts anys que s’arrossega, des que es va arreglar el tram entre Linyola i Mollerussa. És una carretera molt transitada ja que connecta el Pla d’Urgell amb la Noguera i també l’Urgell. No hi ha dades exactes de quin és el volum de vehicles diaris que hi passen però s’estima que podrien ser entre 1.500 i 2.000 en funció de l’època de l’any. A més a més, Mases ha destacat que és una carretera ”escolar” perquè hi passen tots els alumnes de Linyola que van a l’institut de Bellcaire.
Finalment, Mases també ha aprofitat per demanar una ”dignificació” de les rotondes que hi ha a la variant de Linyola amb més il·luminació i cartells indicatius d’entrada i sortida de la població així com també que hi hagi una previsió de reasfaltat del ferm del tram fins a Mollerussa ja que comença a acusar el pas dels anys i en alguns punts també comença a estar força deteriorat.
Teleponent t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Mediaponent, SL (Teleponent) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Mediaponent) dins de la UE.Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en direcció@teleponent.cat així com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://www.teleponent.cat/politica-de-privacitat/, així com consultar la meva política de privacitat.