curtmetratge Adai
L'associació Adai, fundada per un jove amb diversitat cognitiva, és l'encarregada de la producció i elaboració del curt, que es podrà veure a la web de la regidoria d'Educació i estarà a disposició dels centres educatius de la ciutat

L’Ajuntament de Lleida està elaborant un curtmetratge sobre les dificultats d’aprenentatge i la diversitat cognitiva.

Aquest curtmetratge es penjarà al web de l’àrea d’Educació perquè els centres educatius, així com les entitats que hi estiguin interessades, en puguin fer ús. La Regidoria d’Educació, Cooperació, Drets Civils i Feminismes ha dissenyat l’audiovisual amb un doble objectiu.

[
Festes de la Tardpr

D’una banda, es vol fer visible la realitat de la diversitat cognitiva que es troba present en moltes aules, a través de l’experiència personal i amb un missatge positiu i d’apoderament, per capacitar els joves i les seves famílies. De l’altra, pretén oferir un material atractiu que els i les docents i professionals de l’àmbit puguin utilitzar a les aules per generar debat al voltant de la diversitat cognitiva.

El vídeo s’ha encarregat a l’associació Adai, que s’ocuparà de la producció i l’elaboració del curt, on hi participaran dos joves de la ciutat compartint les seves vivències. El fundador de l’entitat, Marc Poo, té dislèxia i un trastorn d’atenció amb hiperactivitat i mostra el seu model d’èxit en l’àmbit personal i professional perquè pugui servir a altres joves que viuen aquesta diversitat en el dia a dia.

L’enregistrament del vídeo s’ha fet aquest divendres a diversos punts de la ciutat, com la Seu Vella o els Camps Elisis. Així, la productora audiovisual del projecte #desetiquétame ha conversat amb els dos joves lleidatans, que estudien a l’INS Joan Oró.

La realitat de les aules als centres educatius evidencia les diferents maneres d’aprendre. Es calcula que entre un 10 i un 15% de l’alumnat té un trastorn d’aprenentatge i cada dia se’n detecten més. Els equips docents en són cada vegada més conscients i ofereixen suport i acompanyament a les famílies per evitar l’abandonament escolar.

El vídeo pretén ser una eina atractiva, amb un llenguatge directe, que parteixi de la pròpia experiència per ajudar a fer visible i normalitzar la diversitat cognitiva en contextos com l’aula, casa o el propi entorn social.

ilerdent

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Teleponent t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Mediaponent, SL (Teleponent) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Mediaponent) dins de la UE.Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en direcció@teleponent.cat així com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://www.teleponent.cat/politica-de-privacitat/, així com consultar la meva política de privacitat.