
“No es perd el temps que s’empra en procurar fer el bé”
Concepción Arenal
Durant aquests últims tres anys he viscut de prop l’immobilisme del Govern de la Generalitat. Les moltes propostes de resolució aprovades i iniciatives presentades i anunciades han quedat només en declaració d’intencions. No s’ha treballat i aquesta és la sensació general de totes les persones, professionals, empreses i organitzacions amb qui els i les Socialistes hem parlat en aquestes darreres setmanes.
Si em centro en alguns dels àmbits en els quals he treballat més directament, el balanç és dramàtic. El Govern d’ERC ha girat l’esquena al nostre cos de Mossos d’Esquadra: els han tret la defensa jurídica i han posat en dubte, massa vegades, la seva professionalitat. Des del PSC confiem en la policia, perquè volem protegir als qui ens protegeixen, per això augmentarem fins a 5.000 agents el cos, arribant als 22.000 i convocant les places necessàries. I no només això. Els Mossos recuperaran la defensa judicial especialitzada i respectarem els criteris policials, quan es tracta de dissenyar actuacions.
En l’àmbit penitenciari, els servidors i servidores públiques també s’han menystingut. Cal que vetllem per la seva seguretat, escoltar-los i no dubtar de la seva professionalitat. Per això, necessitem un pla de xoc per les agressions que pateixen en els centres i el trasllat del Centre Penitenciari de Ponent i, entre altres mesures, aconseguir l’Acord pel Model Penitenciari, amb la participació de tots els agents institucionals i socials implicats.
El Grup Parlamentari Socialistes i Units per Avançar hem denunciat molts cops aquesta ineficàcia, la manca d’expertesa en la gestió i l’absència total de recursos vocacionals per resoldre situacions crítiques com la que travessem ara mateix. Cal escoltar urgentment als funcionaris, que són els que coneixen de veritat les presons. Perquè són ells, treballadors i treballadores del sistema penitenciari, els que durant els 365 dies de l’any vigilen, acompanyen, fan de psicòlegs, de mediadors i conviuen, en definitiva, amb els interns.
Lamentablement, el Govern d’ERC no només ha girat la cara als treballadors i treballadores públics del nostre cos de policia i dels serveis penitenciaris. També ho ha fet en l’àmbit de la Sanitat i de l’Educació, que són els eixos de la societat del benestar.
Aquest 12 de maig tenim l’oportunitat de canviar les maneres de fer, de donar valor als nostres servidors públics, de recuperar el prestigi que es mereixen, de garantir la seva seguretat i de fer que, amb diàleg i consens, puguem recuperar la confiança de tots ells. Ho podem aconseguir si fem possible que Salvador Illa sigui president de la Generalitat de Catalunya i tenim la teva força per governar.
Per Judith Alcalà, diputada en funcions al Parlament de Catalunya i Secretària d’Organització del PSC de Lleida, Pirineu i Aran






Aquesta web t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Teleponent com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Teleponent) dins de la UE.Veure política de privacitat de Webempresa. (https://www.webempresa.com/aviso-legal.html). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en direcció@teleponent.cat així com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://www.teleponent.cat/politica-de-privacitat/, així com consultar la meva política de privacitat.