L’estany d’Ivars i Vila-Sana, al Pla d’Urgell, s’ha promocionat aquest any conjuntament amb la Denominació d’Origen Protegida (DOP) Pera de Lleida en una activitat que uneix patrimoni natural i gastronomia de proximitat. Els sis restaurants que han participat aquest diumenge a la sisena Mostra Gastronòmica del Dia de l’Estany han servit unes 700 degustacions. El bon temps ha afavorit que més de mig miler de persones hagin visitat l’estany del Pla d’Urgell en una jornada festiva que també ha comptat amb anellament d’ocells, passejades a cavall i una plantada d’arbres de ribera.
El coordinador tècnic del consorci de l’Estany d’Ivars, Toni Costa, s’ha mostrat molt satisfet del desenvolupament de la jornada i la resposta del públic i ha afirmat que “se seguirà apostant per vincular el patrimoni natural d’aquest espai amb els productes de proximitat de l’entorn”.
Una novetat de la Mostra d’aquest any és que algunes de les degustacions han estat aptes per a celíacs, ja que s’han utilitzat productes sense gluten. A més, s’han pogut degustar també els tradicionals ”estanyets” de can Gil, sucs naturals de Cal Valls i el vi del Castell del Remei.
D’altra banda, els visitants del centre de Cal Sinén han pogut veure per primera vegada aquest cap de setmana una barca de ciment de l’antic estany cedida per la família Coll d’Ivars i una sitora, una llança de tres metres que s’utilitzava per a la pesca de l’anguila abans que l’estany es dessequés l’any 1951.
Paral·lelament, al pavelló d’Ivars d’Urgell s’ha celebrat durant tot el cap de setmana la novena edició de la Fira de l’Estany amb 120 expositors. El certamen encara pot créixer ja que té una desena d’empreses en llista d’espera per participar-hi. El programa de la fira ha inclòs diversos tasts i actuacions per dinamitzar l’activitat al municipi i promocionar l’estany, tot donant a conèixer també el ventall d’entitats i comerços de la comarca del Pla d’Urgell.
Teleponent t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Mediaponent, SL (Teleponent) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Mediaponent) dins de la UE.Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en direcció@teleponent.cat així com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://www.teleponent.cat/politica-de-privacitat/, així com consultar la meva política de privacitat.