El president del govern de l’Aragó, Javier Lambán, ha exigit aquest dimecres a la jutgessa que instrueix el litigi per l’art que prengui una decisió que permeti que les 44 obres del Museu de Lleida arribin al Monestir de Sixena. “En la mateixa interlocutòria hi ha implícita l’actuació que s’ha de tenir amb responsables de la decisió. Sobren més decisions i més moviments que els que ja estan sobre la taula”, ha reiterat en una visita a Expo Zaragoza Empresarial. En aquest sentit, qualifica la decisió de la Generalitat de no lliurar les peces com el “primer acte de rebel·lió enfront a l’estat de dret”, una “metàfora” de l’actitud de la Generalitat i dels independentistes catalans –”no Catalunya ni els catalans”, ha precisat- cap a “Espanya, l’estat de dret i la llei”.
Una interlocutòria del Jutjat d’Osca fixava el 31 de juliol passat com a data límit perquè la Generalitat lliurés les 44 obres d’art del Museu de Lleida, però el Govern ja va anunciar que no les entregaria perquè no es complien els requisits judicials “ni jurídics ni físics” per procedir al trasllat. A més, reitera que no hi ha cap sentència ferma.
En aquest sentit, Lambán ha criticat que el “problema” per al retorn dels bens depèn d’una decisió judicial que “no acaba d’arribar” i, davant d’això, ha reclamat a la jutgessa que prengui decisions per complir una sentència judicial que considera “ferma”.
Segons el president aragonès, el conflicte per l’art no només afecta al patrimoni de l’Aragó sinó al conjunt de l’estat de dret, la democràcia i el compliment de la llei. (acn)
Teleponent t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Mediaponent, SL (Teleponent) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Mediaponent) dins de la UE.Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en direcció@teleponent.cat així com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://www.teleponent.cat/politica-de-privacitat/, així com consultar la meva política de privacitat.