
Professors i persones alienes a l’Institut Joan Brudieu de la Seu d’Urgell utilitzen les instal·lacions del centre per veure els partits televisats del Barça quan aquests són de pagament. Segons ha pogut saber l’ACN, aquestes trobades tenen lloc a la sala d’actes on hi ha un projector i una pantalla. L’ACN ha pogut comprovar que en els dos darrers partits de lliga jugats pel Barça en diumenge a la tarda-vespre diferents professors amb alguns amics accedien al centre i en sortien més tard, coincidint amb l’horari de finalització del futbol. El director dels serveis territorials d’Ensenyament a Lleida, Miquel Àngel Cullerés, ha reconegut no ser coneixedor d’aquesta pràctica i després de consultar-ho amb els implicats ha dit que no s’està fent res ”incorrecte” i ho ha emmarcat dins la ”normalitat” de les ”dinàmiques de grup” per afavorir la cohesió entre professors.

Segons fonts properes, aquesta pràctica de visionar partits de futbol de pagament s’ha portat a terme de forma reiterada durant els últims 4 o 5 anys les instal·lacions del centre educatiu de la capital alt urgellenca, principalment en jornades no lectives i per tant sense activitat escolar a les instal·lacions.
De la seva part, el director dels serveis territorials d’Ensenyament a Lleida, Miquel Àngel Cullerés, ha assegurat no tenir coneixement d’aquesta pràctica i després de parlar amb els implicats ha explicat que entenen que no s’està fent ”res d’incorrecte” ja que ”és relativament habitual” i depèn de cada centre, el fet de tenir unes propostes en horari fora de lectiu, entre setmana o en cap de setmana, que puguin partir d’una ”organització informal” per trobar-se professors, per fer ”dinàmiques de grup o propostes de convivència on es poden trobar per fer un dinar o una activitat”.
Segons Cullerés, són professors del centre o altres centres que ”es troben i fan un us d’aquest equipament previst”. ”Aquí a la Seu es trobaven i si hi havia una despesa la cobrien entre els assistents que feien l’activitat com altres activitats es fan en aquest centre o altres centres”. Per tot plegat, el director ha destacat que davant d’aquesta situació ”tot i no tenir-ne coneixement, normalitat en uns fets que són habituals en els centres”.
L’institut ja va ser focus de polèmica per voler posar càmeres de videovigilància a les aules
Cal recordar que l’Institut Joan Brudieu de la Seu d’Urgell és on el passat mes de gener la direcció va haver de prendre la decisió de retirar una càmera de videovigilància de dins d’una aula. L’ACN va avançar aleshores aquesta voluntat del centre de col·locar càmeres en diferents punts per enregistrar imatges de les classes amb l’alumnat per evitar conflictes. L’afer però va generar polèmica i finalment es va fer marxa enrere amb aquesta iniciativa.
Imatges i text: ACN
Teleponent t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Mediaponent, SL (Teleponent) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Mediaponent) dins de la UE.Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en direcció@teleponent.cat així com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://www.teleponent.cat/politica-de-privacitat/, així com consultar la meva política de privacitat.